SAS е подала заявление за фалит в САЩ, обявиха от скандинавската авиокомпания днес, предупреждавайки, че стачка на пилотите се е отразила на финансовото й състояние и ликвидност.

Преговорите за заплащането между SAS и нейните пилоти пропаднаха вчера, а това доведе до стачка, която допълнително засилва транспортния хаос в Европа в началото на пиковия летен туристически сезон.

Компанията обяви днес, че ще продължи да обслужва клиентите си по време на процедурата по фалит, въпреки че пилотската стачка се отразява на разписанието й.

Целта на подаденото заявление е да бъде ускорен планът за преструктуриране, обявен през февруари.

SAS има нужда да привлече нови инвеститори, а от компанията са казвали, че за да се случи това, трябва да бъдат намалени разходите, в това число за персонал и за самолети, които не се използват заради затвореното руско въздушно пространство и бавното възстановяване в Азия.

Проучване на Fodors: Най-лошите авиокомпании и летища в САЩИ най-добрите

От авиокомпанията обяви днес, че по нейни оценки разполага с достатъчно ликвидност, за да покрива бизнес задълженията си в краткосрочен план.

От компанията обаче допълват, че стачката "оказва негативен ефект върху ликвидността и финансовото състояние на компанията и ако се окаже продължителна, този ефект може да стане съществен".

Анализаторът от Nordnet Пер Хансен казва пред Ройтерс, че заявлението показва, че SAS има нуждата от ново начало, като също така смята, че стачката ще се проточи.

По време на пандемията няколко други авиокомпании, сред които LATAM и Philippine Airlines, също подадоха заявления за фалит и съдебна защита от кредитори в САЩ. Philippine Airlines вече излезе от процедурата по фалит, докато LATAM се очаква да го направи до края на годината.