Сделка с Bacardi оцени луксозна марка текила на 5.1 млрд. долара

1046
Сделка с Bacardi оцени луксозна марка текила на 5.1 млрд. долара

Bacardi Ltd. ще засили позициите си на бързо развиващия се пазар на текила чрез придобиването на Patron Spirits International AG в сделка, която оценява компанията на 5.1 млрд. долара.

Придобиването ще постави Patron под една шапка с марки, като Grey Goose, Dewar’s и Bacardi.

Сливането ще осигури на новоизбрания главен изпълнителен директор - Махеш Мадхаван, престижна марка, с която да разширява глобалното присъствие на Bacardi.

Мадхаван, който се очаква да поеме ръководството на 1 април, планира да увеличи продажбите, като разшири обхвата на марките в световен мащаб.

Базираната в Бермуда Bacardi, която вече притежава марката текила Cazadores, е контролирала 5.8% от световния пазар на алкохолни напитки през 2017 г., според данни на IRI.

Bacardi ще се обърне към дълговите пазари, за да финансира сделката, е заявил пред Bloomberg източник, близък до компанията. Bacardi е придобила 30% от Patron за по-малко от 500 млн. долара през 2008 г., според същия източник, пожелал анонимност.

Продажбите на произвежданите от агаве алкохолни напитки, които включват текила и мезкал, нарастват през последното десетилетие. Продажбите на супер луксозни марки текила скачат осем пъти в периода 2002 – 2016 г.

Това е привлекателен ръст, в сравнение с представянето на други сегменти, като ром и водка – продажбите на ром намаляват с 0.2% в същия период, докато тези на водка се увеличават с 2.4%.

Новата компания ще бъде водещият производител на алкохолни напитки в луксозния сегмент в САЩ, според данни на IWSR.

Patron, която е една от първите марки на пазара на луксозна текила, е основана от милиардера Джон Пол ДеДжория и Мартин Кроули през 1989 г.

ДеДжория, който на по-ранен етап от живота си е бил бездомник, постига първия си успех в бизнеса с компанията за продукти за коса John Paul Mitchell Systems, след което основава Patron, чийто председател в е момента.

Сделката с Bacardi бетонира статута на текилата като ключов продукт на пазара на алкохолни напитки. На фона на скока в продажбите през миналата година, Diageo Plc плати 1 млрд. долара, за да придобие компанията за текила на Джордж Клуни Casamigos.

Pernod Ricard SA също подсили портфейла си в този сегмент, като закупи марката текила Del Maguey през юни.

Becle SAB - производителят на текилата Jose Cuervo, пък се възползва от популярността на напитката и набра 790 млн. долара в първично публично предлагане на акции преди година.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg