Приложението за разпознаванe на песни Shazam е достигнало един милиард сваляния, става ясно от доклад на списание Billboard, публикуван вчера.

В същото време стоящата зад приложението компания Shazam Entertainment обяви, че за първи път от основаването преди 15 години си е постигнала печалба, благодарение на по-сериозно фокусиране върху продажбите на реклама.

В коментар за Wall Street Journal изпълнителният директор на Shazam Рич Райли сподели, че компанията все още изпраща по над 1 милион клика на ден към стрийминг услуги като Spotify и Apple Music, които плащат за трафик и конверсии при реализирани продажби.

Най-големият източник на приходи за базираната в Лондон компания обаче са рекламите, които се показват в приложението, когато потребителят включи сканиращ режим, за да идентифицира дадена песен. Много често тези реклами нямат нищо общо с музиката.

В наши дни Shazam оперира в много по-конкурентна среда, отколкото преди 15 години. Потребителите разполагат с много по-широк избор от алтернативни услуги, като например SoundHound и MusixMatch. Технологиите за аудио разпознаване на компании като Google, Facebook и Amazon създават допълнителни предизвикателства за компанията.

За да отговори на повишените изисквания на пазара, Shazam започна да сключва партньорства с други производители на приложения и социални платформи. По този начин от компанията се надяват да задържат заинтересоваността на своите потрбители и да привличат нови.