Сър Мартин Сорел – изпълнителният директор на най-голямата фирма за реклама в света WPP, разкрива, че намирането на баланса между кариерата, семейството и приноса към обществото се е превърнал във върховното му изпитание в днешния свързан свят.

Това признание Сорел направи в специално предаване на CNBC от Mobile World Congress в Барселона, където той говори за особеностите на рекламния сектор и изложи своето виждане за това какви качества трябва да притежава един специалист, за да се надява на успех в тази сфера.

„Мисля, че нашият бизнес не е мозъчна хирургия, но става все по-сложен,“ изтъква Сорел в интервюто. „Упоритостта, решителността и скоростта са наистина важни.“

„Трябва да сте все по-ефективни в това, което правите,“ продължава той. „Да вършите повече работа с по-малко ресурси. Така функционира светът в момента.“

За един специалист в сферата на професионалните услуги е много важно да бъде на разположение по всяко време на денонощието и във всеки ден от седмицата. „Нещата не се случват (само) от понеделник до петък. Работа излиза в събота, на Коледа или както се случи.“

Необходимостта да бъде свързан към интернет, дори и по време на полет, оказва влияние върху избора му на авиокомпания. „Нещата се случват толкова бързо, че да не си свързан, докато си в самолета за осем или десет часа, не е от особена полза,“ отбелязва Сорел.

Но при тази постоянна свързаност към интернет понякога става трудно да намериш време да мислиш. А намирането на време за мислене е много важно, смята шефът на WPP, макар че според него е задължително това да става за сметка на бизнеса.

Сорел е открил, че именно самолетните полети му позволяват да намери баланса между тези две крайности. „По време на тези пътувания имате време да помислите за приоритетите си и как да ги осъществите,“ отбелязва той.

WPP е най-голямата компания в света на рекламата, притежаваща редица големи рекламни агенции, като Ogilvy & Mather, JWT, Cohn & Wolfe и много други. Компанията е основана през 1971 г. под името Wire and Plastic Products.

През 1985 г. Сорел придобива контролен пакет акции от бизнеса, който по това време се занимава с производство на пазарски кошници, и го насочва към рекламата.