Мнозина извлякоха ползи от работата от дома, но главният изпълнителен директор на Netflix не е почитател на тази практика.

През март Netflix затвори офиса си в Холивуд, след като служител дава положителен тест за COVID-19.

Така компанията се присъедини към редица други технологични гиганти, сред които Facebook, Google и Twitter, като позволи на служителите си да работят от вкъщи, за да се противопостави на разпространението на вируса.

Много хора изтъкнаха ползите от работата от вкъщи, като прекарването на повече време със семейството и подобряване на продуктивността заради липсата на пътуване до работа.

Рийд Хейстинг обаче смята, че дистанционната работа е нещо “изцяло отрицателно ”.

В интервю за Wall Street Journal на въпрос дали вижда някакви ползи от работата от вкъщи, той казва: “Не, не виждам никакви позитиви. Да нямаш възможност да се срещнеш с някого лице в лице, особено в международен план, си е чист негатив. Супер впечатлен съм от саможертвите на хората.”

Някои компании, като Twitter, планират служителите им да работят изцяло от дома, дори и след като има разработена ваксина срещу COVID-19, но Хейстингс не планира Netflix да предприеме подобно нещо.

Вместо това, той очаква, че много компании ще изберат служителите им да работят четири дни в офиса и един ден от дома.

Интернет “прегрява” заради коронавируса Все повече хора работят от вкъщи заради коронавируса, което поставя на изпитание мобилните и фиксираните интернет мрежи

“Ако трябва да прогнозирам, петдневната работна седмица ще стане четири дни в офиса и един ден от вкъщи. Залагам, че много компании, в крайна сметка, ще работят така,” казва Хейстингс.

Дори и за Netflix обаче от ключово значение за връщането на служителите в офиса е ефективната ваксина. "След като ваксинираме повечето хора, тогава вероятно ще се върнем в офиса," казва Хейстингс, добавяйки, че вероятно ще са необходими около шест месеца след представянето на ваксината, за да се случи това.

Въпреки възгледите на Хейстингс, Netflix се облагодетелства от това, че хората прекарват повече време у дома.

Компанията се сдоби с още 26 млн. платени абонати през първите шест месеца на годината, което доведе до увеличение на приходите й с 25% през второто тримесечие до 6.15 млрд. долара.