Стрийминг платформата Netflix се радваше на завиден растеж през последната година - на фона на пандемията от COVID-19, която принуди много хора да си останат вкъщи.

В резултат на това търсенето на онлайн забавления нарасна значително.

Преди броени дни компанията публикува финансовите си отчети за 2020 г., както и бъдещите си планове, от които станаха ясни няколко неща, пише BBC.

Netflix генерира добри печалби

Платформата вече има над 200 милиона платени абонати, което представлява ръст от 30% спрямо 2019 г. Само през последните 12 месеца за услугите на Neflix са се абонирали 37 милиона нови потребители, а за последното тримесечие - 8.5 милиона.

Това, както и поскъпването на някои от абонаментните услуги, предлагани от компанията в САЩ, Великобритания и други държави, е основната причина за ръста на приходите с 24% на годишна база - до 6.6 милиарда долара за четвъртото тримесечие на 2020 г.

За цялата година приходите на компанията възлизат на 25 милиарда долара, а печалбата достига 2.8 милиарда.

Netflix, която натрупа значителен дълг, за да финансира експанзията си, обяви, че добрите финансови резултати ще ѝ позволят да изплати част от задълженията си и да изкупи обратно част от акциите си.

След приключването на официалната сесия снощи, в рамките на следборсовата търговия, книжата на Netflix поскъпнаха с над 12%, до ниво от 563.20 долара за брой. Така капитализацията на компанията вече надхвърля 220 милиарда долара.

Сериалите и филмите на езици, различни от английския, се превръщат в хитове

Над 80% от новите абонати за последната година са от държави извън САЩ, Канада и Европа. В същото време продукциите на компанията все по-често излизат от националните граници.

От компанията дават за пример френскоезичния сериал Lupin, който разказва историята на изтънчен крадец и зае първо място по гледаемост в държави, като Бразилия, Аржентина, Германия, Италия, Испания и други. В САЩ той влезе в Топ 10 на най-гледаните продукции в платформата.

В първите 28 дни на сериала той е гледан от 28 милиона домакинства по света.

Warner Bros. планира стрийминг премиери за всичките си филми през 2021 г.WarnerMedia залага още по-агресивно на стрийминг каналите

Може да има нов сезон на Bridgerton

Успехът на Lupin и останалите собствени продукции на Netflix, като Bridgerton, Tiger King и Money Heist, е сигнал за това, че стрийминг платформата, която преди разчиташе основно на филмите и сериалите на външни продуценти, вече се превръща в един от големите играчи в киноиндустрията.

Компанията, която беше един от пионерите в стрийминга още през 2007 г., подготвя премиерите на над 500 заглавия и има намерение да пуска поне по един нов филм или сериал на седмица през 2021 г.

В своя доклад пред инвеститорите компанията посочва, че ще има "добри новини" за почитателите на Bridgerton, което означава, че може би подготвя нов сезон на сериала.

Netflix следи отблизо конкуренцията

Изобилието от нови филми е основният "коз" на компанията в борбата за пазарен дял с останалите големи играчи, като Disney, Viacom и HBO. Неслучайно някои американски анализатори се пошегуваха, че новината за Bridgerton била най-важната в целия финансов отчет на компанията за 2020 г.

"Бурният ръст на стрийминг индустрията накара и нашите конкуренти да се "състезават" с нас по нов начин, което ние очаквахме. Това е и причината, поради която ще продължим да попълваме базата си от нови заглавия в различни жанрове и държави", посочват от Netflix.

Според анализатора на PP Foresight Паоло Пескаторе борбата между стриймингн платформите тепърва ще се ожесточава.

"Зрителите все по-често ще трябва да правят "жертви", тъй като няма да имат физическата възможност да следят всички нови заглавия, които излизат на пазара", казва той, цитиран от BBC.