Snapchat е „пълен боклук“, който не струва и 500 млн. долара

7821
Snapchat е „пълен боклук“, който не струва и 500 млн. долара

Snap – компанията зад изключително популярното мобилно приложение Snapchat – е „пълен боклук“ и предстоящото й първично публично предлагане (IPO) трябва да се избягва от инвеститорите. На това мнение е управляващият директор на отдела за фондови проучвания към Global Equities Research Трип Чаудри, съобщава CNBC.

“Намираме се в края на бума на социалните медии. Новостта отстъпва място на износването,“ пише Чаудри в анализаторска бележка, цитирана от CNBC. “Инвеститорите, които се интересуват от фундаментите, трябва се въздържат от участие в IPO-то. Snapchat е пълен боклук.“

Чаудри е добре позната мечка по отношение на много технологични акции, отбелязва CNBC, припомняйки, че през декември анализаторът публикува бележка, в която изрази мнение, че акциите на Twitter не струват дори 10 долара.

Според информации в пресата тази година Snap ще проведе IPO, което може да оцени компанията на 25 млрд. долара. Според Чаудри обаче, компанията не струва и 500 млн. долара, като анализаторът определя и подобна стойност като „щедра“.

Той предупреждава, че инвеститорите не трябва да купуват акции на компанията, а спекулативните трейдъри, които решат да играят на IPO-то, трябва да излязат преди изтичането на първия час.

Защо Аштън Къчър отказва два пъти да инвестира в Snapchat? Той е очарован повече от продукта на Tinder

Анализаторът даде няколко причини за негативната си оценка. На първо място, той отбелязва, че „липсва трайност“, давайки за пример Groupon, компанията за игри Zynga, производителят на камери GoPro и компанията за фитнес устройства Fitbit. Всяка от споменатите компании е изпитвала затруднения, изтъква той.

Snapchat обаче е известен с това, че има уникални предимства, като например привлекателността на платформата за по-млада аудитория. Запитан дали смята, че тези предимства отличават Snap от други социални платформи, анализаторът отговаря, че компаниите, които е споменал, също са притежавали свои уникални черти, но при все това са изпитали проблеми.

Освен това разходите за реклама в социалните медии не се консолидира, а се разпределя между няколко играча, като в същото време нараства с по-бавен темп, казва Чаудри. Това е още една причина инвеститорите да бъдат предпазливи, предупреждава той.

Все пак мнението на Чаудри определено не се споделя от болшинството анализатори, които смятат, че Snapchap има огромен потенциал за развитие. Сред тези Нийл Камплинг от Northern Trust Capital Markets, който припомня, че в момента Snapchat е определяна като водещата социална платформа за видео, а наличието на конкурентни услуги, като Facebook Live и Instagram, помага за разрастването на потенциалния пазар.

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg