Американският гигант на сладкарската продукция Mars Wrigley поднесе извинения и увери, че зачита суверенитета на Китай, след като реклама на неговите десерти Snickers представи Тайван в качеството на "страна", предаде Франс прес.

Китай смята 23-милионния остров, управляван от друг режим, за част от своята територия, която трябва да бъде обединена с останалата, и се противи на всякакво международно признаване на Тайпе.

Промоционално видео, свързващо Snickers с южнокорейската музикална група BTS, приключва с думите: "предлагани единствено в следните страни", придружени със знамената на Южна Корея, Малайзия и Тайван.

Клипът не е предназначен за пазара на континентален Китай, но китайски интернет потребители започнаха полемика по този повод в социалните мрежи, посочва БТА.

Най-секси градовете на планетатаМаями е обявен за най-секси град в света, сочат резултатите от ново проучване

"Гледаме на това много сериозно и поднасяме искрени извинения", "зачитаме суверенитета и териториалната цялост на Китай", заяви вчера Mars Wrigley в комюнике, поместено на официалния акаунт на Snickers China в социалната мрежа Weibo.

После Snickers China допълни: "На света има само един Китай и Тайван е неотделима част от китайската територия".

Mars Wrigley съвсем не е първата чуждестранна компания, поднасяща извинения в Китай след дипломатически гафове от страх да не изгуби достъпа си до огромния местен пазар, допълва АФП.