Основателят на компанията Patagonia Ивон Шуинар, неговата съпруга и двете им децата се отказват от собствеността си върху нея. Сега нейните печалби ще отиват към проекти и организации, които се борят за справяне с климатичните промени.

Шуинар, който е известен американски алпинист, екоактивист и предприемач, основава Patagonia преди около 50 години. Компанията му е оценявана на 3 млрд. долара, според New York Times.

В писмо, публикувано на уебсайта на Patagonia тази сряда, Шуинар обяснява своето решение, продиктувано от “преосмислянето на капитализма”.

Докато правим най-доброто, на което сме способни, за да се справим с екологичната криза, то се оказва недостатъчно. Трябва да открием начин да вложим повече пари в борбата с кризата, запазвайки ценностите на компанията. Една от опциите бе да продадем Patagonia и да дарим всички пари. Но ние не можем да бъде сигурни, че новият собственик ще съхрани нашите ценности или ще задържи на работа нашия екип от хора в цял свят, пише предприемачът.

Шуинар е имал и друг вариант - компанията да стане публична, пише CNBC.

Каква катастрофа щеше да е това. Дори публичните компании с добри намерения са под твърде голям натиск да създадат краткосрочна печалба за сметка на дългосрочната жизненост и отговорност. Честно казано, нямаше добри възможности. И затова създадохме наш собствен път, се казва още в съобщението.

Отсега нататък акциите на компанията ще бъдат собственост на тръст и група от организации с нестопанска цел, които ще се борят с климатичните промени. Те ще се наричат съответно Patagonia Purpose Trust и Holdfast Collective.

Гейтс дари още 6 млрд. долараМилиардерът се надява, че и други ще последват примера му

Patagonia очаква да генерира и да дарява около 100 млн. долара всяка година, в зависимост от резултатите на бизнеса. В момента тя продава нови и употребявани спортни облекла, оборудване за къмпинг, риболов и катерене, както и храни и напитки, произведени от устойчиви източници.

Като сертифицирана B-Corp и California Benefit Corporation, Patagonia вече даряваше 1% от продажбите си всяка година. Тя възнамерява да продължи да го прави.

По-малко от 6000 компании по света са сертифицирани като бизнеси на B-Corp. Те трябва да отговарят на строги екологични, социални и управленски стандарти и показатели, определени от B Labs, за да получат сертификат.

След анонсирането на промяната, компанията актуализира уебсайта си, за да посочи, че „Земята вече е нашият единствен акционер“.