Щатската компания за алкохолни напитки Constellation Brands е постигнала споразумение за придобиването на близо 10-процентен дял в Canopy Growth Corporation - най-голямата публична компания за отглеждане и продажба на марихуана с медицински цели.

Constellation, която се занимава и с дистрибуция на бира и притежава популярната марка Corona, планира да си партнира с Canopy в разработването, рекламирането и продажбата на напитки със съдържание на канабис.

Споразумението е на стойност 245 млн. канадски долара (191млн. долара) в замяна на 9.9-процентен дял в Canopy Growth Corporation.

Президентът и главен изпълнителен директор на Constellation Brands President Роб Сандс очаква марихуната да бъде легализирана навсякъде в САЩ.

"Смятаме, че това е много вероятно, предвид факта какво се случва на държавно ниво," казва Сандс в интервю за Wall Street Journal.

През 2018 г. Калифорния се очаква да легализира отглеждането и продажбата на марихуана за развлекателни цели, но Сандс твърди, че неговата компания не планира да продава продукта в САЩ, докато марихуаната не бъде легализирана в цялата страна.

Той също така добавя, че Constellation ще се опита да започне продажби в страни, където употребата на марихуана с развлекателни цели е законна и Канада може да е една от опциите, ако законодателство бъде облекчено следващата година, както се очаква.

Constellation Brands е част от индекса S&P 500 и отчете рекордните нетни продажби в размер на 7.3 млрд. долара за финансовата 2017 г.

Canopy Growth е най-голямата публична компания, занимаваща се с марихуана в света, с пазарна капитализация в размер на 2.2 млрд. канадски долара. Акциите й се търгуват на борсата в Торонто.

Според Constellation сделката се очаква да бъде финализирана през третото тримесечие на финансовата 2018 г.