През първото тримесечие на 2019 г. компанията за куриерски услуги Спиди АД отчита 32.5% ръст на консолидираните приходи до рекордните 52.2 млн. лв. Увеличението се дължи на комбинация от органичен растеж и придобиването на Рапидо експрес енд лоджистикс ЕООД в края на 2018 г.

Особено силно представяне бележи дейността в Румъния, където приходите нарастват с 40%. От компанията посочват, че направените инвестиции и реорганизацията на дейностите са подобрили съществено капацитета и качеството на предлаганите услуги, което в комбинация с атрактивните цени е довело до разширяване на клиентската база.

Спиди има традиционно силни позиции при корпоративните клиенти и големите пратки, но през последните години активно таргетира индивидуалните клиенти и онлайн търговията. Именно тя е с основен принос за разширяването на пазара на куриерски услуги наред с общия икономически подем и бързо нарастващото потребление.

От началото на тази година компанията първа предложи на клиентите си услугата „Предикт“, която уведомява клиента за часа на доставката във времеви прозорец от +/- 30 мин. Тази услуга е част от въведената през януари услуга „Смарт контрол“, която предоставя на получателя цялата информация за неговата пратка и възможността да управлява доставката през браузъра на своя телефон или компютър.

Консолидираната оперативна печалба (EBITDA) на Спиди за първото тримесечие се увеличава с 80% до 9.36 млн. лв., което води до удвояване на отчетената нетна консолидирана печалба до 3.7 млн. лв. Размерът на инвестициите през периода е 2.2 млн. лв., като над 50% от тях са в транспортни
средства.

Добрите резултати на компанията през 2018 г. имат отражение и в дивидентната политика, като за предстоящото годишно общо събрание е предложен брутен дивидент от 1.40 лв. на акция или увеличение с 16.6% спрямо предходната година, когато беше разпределен дивидент от 1.20 лв. на акция.