Facebook постигна лицензионно споразумение с голяма музикална компания, което ще позволи на потребителите да публикуват и споделят музика в социалната мрежа, предава ВВС.

Глобалното многогодишно споразумение с Universal Music Group (UMG) разрешава проблеми с авторските права, породени от непозволеното използване на материалите на изпълнителите й.

Компаниите съобщиха също, че работят заедно по нови музикални продукти, знак, че Facebook планира да отправи предизвикателство към You Tube. UMG съобщи, че сделката е „безпрецедентна“. Нейните условия не се разкриват.

Universal представлява изпълнители като Тейлър Суифт и Джей Зи. Преди това компанията настояваше Facebook да премахва публикации, включително кавъри на песни на артистите й.

„Facebook и UMG създават заедно динамиката на нов модел на сътрудничество между музикални компании социални платформи в защита на интересите на записващи артисти и композитори и в същото време засилват социалното преживяване на музиката за почитателите им“, каза изпълнителният вицепрезидент за дигиталната стратегия на Universal Music Group Майкъл Наш.

В прессъобщение компаниите заявиха, че „след време“ потребителите ще могат също да получат достъп до „голяма библиотека“ от музика.

Лицензионното споразумение се отнася за Facebook, както и за Instagram и Oculus. Компаниите работят също по продукти за услугата за изпращане на съобщения на Facebook.