Търговските мита в крайна сметка ощетяват потребителите и позволяват на някои компании да прикриват несвързани с тях увеличения в цените, казва Джей Ремболт, финансов директор на WD-40 Co.

Общо 65% от продажбите на базираната в Сан Диего компания са извън САЩ, което смекчава ефекта от напрежението в резултат на ескалиращия спор между САЩ и търговските й партньори. WD-40 произвежда продукти за почистване и поддържка, във флакони с отличителния за марката син и жълт цвят, в това число и популярния лубрикант, който носи същото име.

Вашингтон е въвлечен в задълбочаващ се търговски спор с Пекин, като през миналата седмица от Белия дом обявиха, че ще обмислят налагането на 10-процентни мита върху допълнителен китайски внос за 200 млрд. долара. В седмицата преди това президентът на САЩ Доналд Тръмп наложи мита върху китайски стоки за 34 млрд. долара. Щатската администрация също така обложи с мита вноса на метали от Канада, Мексико и ЕС.

“Ние набавяме ресурсите си и произвеждаме максимално близо до нашите потребители, цялото ни производство не е съсредоточено на едно място,” заяви Ремболт, обяснявайки защо WD-40 не е засегната от напрежението в сектора на търговията. Въпреки това, той не одобрява тези мерки.

В крайна сметка търговските спорове ще подложат цените на натиск, смята той. “Компаниите може да ги използват, за да скрият зад тях увеличенията на други цени,” отбелязва той пред WSJ.

Нетните продажби на WD-40 нарастват с 9% на годишна база през третото тримесечие до 107 млн. долара. Печалбата на компанията се увеличава с 12% до 16.1 млн. долара.

За деветмесечния период, приключил на 31 май, компанията е генерирала 52% от нетната си печалба извън Северна и Южна Америка.

Наскоро ръководители на WD-40 споделиха, че следят внимателно нарастващите цени на енергийните продукти. “Волатилните цени на суровините и най-вече тези на петрола наскоро се отразиха негативно на нашите маржове на печалба,” заяви главния изпълнителен директор Гари Ридж. Суровият петрол е сред основните съставки на някои от химикалите на компанията. Нарастващите цени на петрола пък се отразиха на разходите за продуктите на WD-40, според ръководителите на компанията.