Евентуално първичното публично предлгане (initial public offering, IPO) на финансовото крило на Alibaba - Ant Financial, би могло да помогне компанията да се превърне в един от изявените международни брандове тази година. Това заяви Скот Кеслър - ръководител Проучвания в технологичния сектор към CFRA Research, който днес бе гост в предаването на CNBC Squawk Box.

Кеслър изтъкна, че Ant Financial се разраства в проспериращия сектор на финансовите технологии и добави, че евентуално IPO ще бъде от значителна полза и за компанията майка Alibaba.

„Alibaba вече споделя част от печалбите на Ant Financial и има реалната възможност да вземе солиден дял от бизнеса при обявяване на IPO,“ коментира Кеслър, цитиран от CNBC.

Ant Financial притежава Alipay – най-голямата платформа за електронни разплащания в Китай, която има около 450 милиона активни потребители и обработва по 170 милиона транзакции на ден.

През октомври миналата година в пресата излезе непотвърдена официално информация, че Ant Financial е по-близо IPO, без обаче да се споменават конкретни срокове за реализиране на процедурата.

Кеслър очаква друг от големите акценти в технологичния сектор да бъде възможното придобиването на Yahoo от страна на американския телекомуникационен гигант Verizon. Сделката бе договорена през лятото на миналата година, но последвалите разкрития около две масирани кибер атаки срещу интернет портала породиха опасения, че придобиването може да пропадне.

„Ние очакваме изпълнителният директор на Yahoo Мариса Майер да напусне компанията,“ сподели Кеслър.

Майер не бе единственият виден корпортивен ръководител, който изпита сериозни затруднения през миналата година. Основателят на Twitter Джак Дорзи се завърна на поста изпълнителен директор след напускането на Дик Костоло през 2015 година. Едновременно с това Дорзи остана начело на платформата за финансови услуги и мобилни разплащания Square.

Според Кеслър ще продължи да изпитва затруднения, ръководейки и двете компании, на които е основател, и може би ще бъде принуден да се раздели с ролята си в една от тях. Анализаторът отбелязва, че напрежението ще е върху Twitter, тъй като компанията и нейните акции се представиха слабо миналата година.

За финал Кеслър акцентира върху Facebook, споделяйки, че CFRA очаква социлната мрежа да премине границата от 2 милиарда активни месечни потребители през тази година. Данните към 30 септември 2016 г., показват, че платформата се използва активно от 1.79 млрд. потребители.