Tesla отчете по-голяма загуба, отколкото очакваше, в навечерието на премиерата на своя първи модел автомобил, предназначен за масовия пазар.

Компанията за електрически превозни средства обяви загуба от 330 млн. долара за първите три месеца на настоящата 2017 г. Това е с 282 млн. долара повече спрямо загубата, отчетена през същия период на 2016 г.

Масивната загуба идва на фона на по-високи приходи от продажби през тримесечието, достигащи 2.7 млрд. долара. Това е приблизително два пъти повече на годишна база. Причина за отчетения ръст е рекордната бройка коли, продадени за периода – 25 051 автомобила, предава CNN.

Tesla харчи сериозни суми около предстоящото пускане на новия Model 3. Работата по производството му ще започне през юли тази година.

„Няма какво да ни спре да не започнем производство през юли”, казва основателят и изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск по време на конференция. „Нещо може да се появи неочаквано, но към днешна дата не знам какво би могло да е”, в типичния си стил коментира Мъск.

Компанията значително разширява инфраструктурата си, за да подкрепи притежателите на електрически коли Tesla, пише в писмо, разпратено до акционерите. Плановете включват създаването на повече от 100 точки за продажби на дребно и предоставяне на услуги по света. Това включва и появата на първите автосервизи на Telsa. Компанията планира най-малкото да удвои броя на станциите си за зареждане с електричество.

Tesla вярва, че ще може да произвежда по 5 хил. коли Model 3 на седмица през тази година, като бройката ще скочи до 10 хил. автомобила седмично през следващата 2018 година.

Все пак компанията отчита вероятността от появата на пречки в бъдеще.

„Имайки предвид, че се захващаме с Model 3 толкова бързо, дори няколко седмици забавяне във времето могат да имат значителен ефект върху общите доставки”, пише в писмото до акционерите.

Някои анализатори поставят под съмнение успеха на Model 3.

„В среда на ниски цени на горивата, администрация, която фаворитизира по-слабия контрол на замърсяването и пазар, пълен с електрически решения от комерсиални производители, пускането на новия модел може да е трудно”, казва Джак Нерад, редакционен директор на Kelley Blue Book.

Model 3 вече е създал поне едно главоболие на Tesla – повечето клиенти смятат, че това ще е подобрен модел на предходния Model S, което ги кара да отлагат покупка, докато не се появи новото возило. Реално Model 3 не означава, че колата ще бъде трета генерация, тъй като тук става дума по-скоро за игра на думи. Думата е “sex”, прокарана чрез моделите Model S, 3 и X.

По думите на Мъск, името на колата е било умно измислено, но вече е предмет на шеги, тъй като обърква пазара.

Въпреки че Model 3 е на фокус, Илон Мъск вече мисли за бъдещи превозни средства, включващи малък камион и градски джип, наречен Model Y, който се очаква към 2020 година.

Акциите на Tesla записват добра година, провокирана от предстоящия Model 3. Така пазарната капитализация на компанията мина нивото от 50 млрд. долара, изпреварвайки традиционни играчи, като Ford и General Motors.

Мъск потвърждава смелата си прогноза от 2015 г., че Tesla може да достигне цена от 700 млрд. долара през следващото десетилетие. „Мисля, че виждам ясен път към този резултат. Разбира се, бих могъл да съм напълно заблуден”, добавя милиардерът.