Греъм Кокрейн е на 26 години и мисли, че има стабилна позиция на пълно работно време, когато един ден през 2009 година му съобщават, че е уволнен.

Периодът никак не е лесен, американската икономика е в рецесия, а трудовият пазар буквално е замрял. Младежът е принуден да работи на свободна практика и отделя повече време за поддръжката на музикалния си блог като хоби.

Едва свързва двата края, изкарвайки между 800 и 1000 долара на месец.

Днес Кокрейн е на 39 години, женен, с две дъщери. Не промяната в семейния му статус обаче е важното.

Той отделя едва 5 часа на седмица за работа и печели по около 160 000 долара месечно, като управлява блога си и компанията за бизнес коучинг, която създава.

Ако животът ти поднесе лимони…направи си блог

Да работиш на свободна практика не е най-доходоносното занимание, признава Греъм.

По онова време съпругата му също не печели особено, тъй като се опитва да превърне хобито си на фотограф в бизнес на пълен работен ден. Двамата нямат никакъв сигурен източник на пари, живеят изцяло от спестяванията си и от помощи за безработни под формата на ваучери за храна.

Стремежът на Греъм да забогатее обаче се засилва най-истински, когато на бял свят се появява първата им дъщеря и той вече носи тежката отговорност на родител.

„Компания търси главен визионер“. Има ли проблем с новите лъскави позиции?Да създаваш нови и нови длъжности, само защото звучат добре, не е най-добрата идея при подбор на персонал

"Същата година реших да създам музикален блог - The Recording Revolution. Помислих си, че присъствието онлайн ще ми помогне да намеря повече клиенти за продуциране.", разказва историята си пред CNBC предприемачът.

13 години по-късно блогът вече е компания, която генерира печалба от 160 000 долара месечно под формата на пасивен доход.

През първата година от стартирането на Recording Revolution Греъм публикува три статии в блога и едно видео в YouTube канала си седмично.

Когато аудиторията му започва да нараства, открива потенциална възможност да печели от съдържанието. Сключва договори за спонсорство на видеоклипове, създава платени реклами, пише подробна информация с данни за трафика на уебсайта си и демографията на читателите. Дори и тогава обаче не печели достатъчно.

Разчитай само на себе си

През 2010 г. решава да промени стратегията си и пуска свои собствени цифрови продукти като електронни книги, онлайн курсове и онлайн коучинг за музикални продукции. По-късно същата година продава първия си онлайн курс за 45 долара и малко по малко започва да генерира солидни финансови приходи от обучението.

Пет стъпки към изграждането на непоклатима увереностВсички ние имаме затруднения със самоувереността, но това е съществено важно умение за постигането на каквото и да било в живота

Впоследствие Греъм създава коучинг програма, наречена The Epic Mastermind, става консултант на компании в същата сфера, а в момента може да се похвали с 2800 клиенти, използващи неговите коучинг програми.

Само компанията Recording Revolution му носи 40 000 долара приходи на месец.

Една от най-удовлетворяващите страни от работата ми е да уча хората как да използват прости онлайн инструменти и да превръщат уменията си в доходоносни занимания, признава предприемачът.

Три бизнеса с капитал 0 долара

Греъм е категоричен, че има поне три вида бизнес, които може да започнете с капитал от 0 долара.

1. Консултантство

Има ли нещо, за което приятелите ви винаги ви молят за помощ?

Е, това е бизнес възможност. Дори да имате само едно специфично умение, превърнете го в източник на доход. Един от моите клиенти учи хората как да поправят мотоциклети вкъщи. Друг прави записи на произношението на английски думи за японци, дава примери Греъм. Увеличете клиентската си база, като помолите за препоръки. Публикувайте отзиви в социалните медии и на уебсайта си, допълва той.

2. Професионално обслужване

Независимо дали става въпрос за графичен дизайн или създаване на видео съдържание, използвайте правилно популяризирането на услугите си в онлайн среда.

За да се откроите, конкретизирайте какво точно предлагате. Напишете персонализирано предложение към всеки потенциален клиент и обяснете подробно как вашите умения и опит могат да помогнат за решаването на неговите проблеми.

CEO революция: Изпълнителни директори на непълно работно време Изпълнителен директор на непълен ден е модел, който навлиза във все повече компании отвъд Океана

Задавайте въпроси относно проекта в края на предложението си. Това показва, че вече мислите за бъдещето и дава на другия човек увереност, че може да разчита на вас. Повече диалог означава повече възможности да го спечелите и да получите работата.

Пишете имейли и на бивши клиенти, работодатели и приятели. Кажете им какви услуги предлагате и че бихте искали да им предложите отстъпка за приятели и роднини, съветва още Греъм.

3. Криейтив

Създайте съдържание по нишова тема, за която знаете много. Можете да публикувате дори във ваши стари акаунти, за да използвате съществуващата си мрежа. Ключът е просто да генерирате повече и повече съдържание във всички социални канали.

Не се нуждаете от стотици хиляди последователи. Един от моите клиенти, който обучава пастори как да изнасят по-добри проповеди, има 7000 абонати в YouTube, но печели над 150 000 долара годишно. А аз сключих сделка с един от най-големите си партньори още когато имах само няколко хиляди последователи, обяснява Греъм.

Изкушаващо е да копирате чуждия стил, но ще изпъкнете повече, ако включите свой собствен почерк. Хората винаги са привлечени от уникални личности, така че дайте възможност собственото ви въображение и креативност да бъдат забелязани, категоричен е предприемачът.