Трети шеф на продажбите на дребно в Apple за последните 7 г.

771
Трети шеф на продажбите на дребно в Apple за последните 7 г.

© Apple Inc

Apple Inc. обяви третия си директор на продажбите на дребно за последните седем години, в опит да раздвижи дейността във физическите си магазини, докато в същото време търси следващия голям хит на фона на отшумяването на iPhone ерата.

Вчера Apple обяви, че ветеранът в компанията Диърдре О‘Браян ще замени Анджела Арендс, която заемаше поста в продължение на около пет години. О‘Браян е първият служител на компанията, който заема този пост, откакто Рон Джонсън отвори първия магазин на Apple през 2001 г. и напусна десетилетие по-късно.

Напускането на Арендс, която бе най-високопоставената жена в компанията, бе изненада. Това обаче е и повратен момент за компанията и подхода й към продажбите на дребно.

Продажбите на смартфоните iPhone, които са най-голямата продуктова линия на Apple, достигнаха пик през миналата година, което постави главния изпълнителен директор Тим Кук под допълнителен натиск да намери нови източници на приходи, докато експериментира с промоционални тактики на ценообразуване, които Арендс избягваше, пише Bloomberg.

Предвид стагниращото търсене на смартфони, Apple изгражда нови дигитални и абонаментни услуги, които нямат нужда от толкова голяма мрежа от магазини, колкото хардуерните потребителски продукти.

За първи път директорът на търговията на дребно ще има и други отговорности, тъй като О‘Браян ще продължи да отговаря и за човешките ресурси в компанията.

Когато Арендс се присъедини към Apple през 2014 г., тя привнесе един фокус към лукса от времето, когато бе начело на компанията за дизайнерско облекло Burberry Group Plc.

Тя бързо превърна магазините на Apple в стилни витрини за луксозните устройства на компанията, сред които и умният часовник, който първоначално бе рекламиран като луксозен продукт, а някои модели струваха над 10 000 долара.

Под нейно ръководство Apple избягваше промоциите на по-голяма част от устройствата си на важни дни за продажбите на дребно, като Черния петък, като предпочиташе ваучери за подарък към покупките.

Скъпите часовници не се продаваха добре и Apple пренасочи фокуса на устройството като здравен аксесоар. Наскоро компанията пък облекчи строгия си подход към ценообразуването на смартфоните iPhone, тъй като търсенето за най-новите модели намаля.

Около месец преди да бъде обявено напускането на Арендс, Тим Кук предупреди, че компанията няма да изпълни таргетите си за празничния сезон за първи път от 2001 г.

О‘Браян работи в Apple от 80-те години, а преди да започне да отговаря за човешките ресурси, тя бе вицепрезидент, отговарящ за продажбите и дейността. Работата й бе да предвижда потребителското търсене и да гарантира, че може да достига до потребителите и да им продава новите устройства.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

На фокус

БАКБ с нов, модерен офис в София

Цветелина Бориславова, председател на Надзорния съвет, символично...