Цвета Величкова, Каменица: Служителите имат нужда от доверие

1191
Цвета Величкова, Каменица: Служителите имат нужда от доверие

© Цвета Величкова

Доскоро работата от вкъщи беше свързана с липса на доверие между работодателите и служителите.

По време на пандемията обаче мениджърите нямаха друг избор и това е нещо, което е голям плюс - разбрахме, че хората имат нужда от доверие. Нямат нужда от чак толкова стриктно микроменажиране и дори нямат нужда от чак толкова много съвети, колкото бихме искали да им дадем.

Това коментира Цвета Величкова, която е директор Човешки ресурси в Каменица АД. Тя взе участие в дискусията в рамките на панела Employer Branding, който беше част от 12-ото издание на форума Шумът на парите.

"Разлика в поколенията винаги има, но те имат и много общи неща. Независимо от това как набавят информация или как получават обратна връзка, те имат нужда от нея. Освен различните поколения, при нас в компанията има и различен бизнес - производството, позиционирано в Хасково, търговски офиси по целия свят и централа в София.

На фона на ситуацията с COVID-19 трябваше да сме изключително гъвкави. Трябваше да решим кой може да работи хоум офис и да гарантираме безопасността на хората, които не могат", каза Величкова.


По думите ѝ това, което е липсвало на всички в началото на кризата, е била комуникацията.

"Затова се постарахме да я осигурим - дали чрез онлайн срещи, дали чрез други механизми. Имаме 70% ръст на служителите, които започнаха да използват платформи за дистанционна работа и споделяне на файлове - нещо, с което много хора, особено представителите на по-възрастните поколения, не бяха свикнали", каза още тя. 

Величкова цитира данни, според които в групата на Каменица преди пандемията служителите са ползвали средно по 1 ден хоум офис в месеца. Сега минималният стандарт е един ден седмично, като в някои случаи може да са дори и повече, според преценката на прекия ръководител.

"Проблемът при нас е, че това няма как да се случи за всички служители. Гъвкавото работно време е подходящо за хората от офиса, но няма как да правим бира, ако всеки идва тогава, когато прецени. По същия начин стоят нещата и с търговската структура. Този баланс е изключително труден и мениджърите трябва да успеят, от една страна, да върнат хората в компаниите, но от друга страна - да им гарантират сигурност", заяви Цвета Величкова.

Тя каза, че компанията е успяла да запази всички работни места, въпреки затворените заведения и въпреки факта, че много от тях вече не съществуват.

Величкова обърна внимание и на това, че след като компаниите са гласували доверие на своите служители и са им осигурили възможност за работа от вкъщи, трябва да поемат отговорност и за това да ги предпазят.

"Всички ние си даваме сметка, че влязохме в домовете им и взехме много повече от осем часа на ден. Сега всеки човек, със ставането от леглото, си взима кафето и сяда пред компютъра. В компанията в момента дискутираме как да се погрижим за това. Придобивките, които досега предлагахме, трябва да бъдат заменени с други.

Преди пет години европейските синдикати предложиха една идея, която тогава беше абсолютно революционна и абсурдна - да се спират имейлите в 17:00 часа при приключване на работното време. И когато човек е в отпуска, не просто да не получава имейли, а те да бъдат автоматично изтривани, защото всички знаем какво се случва, когато се върнем от отпуска - излиза ни "през носа". Сега експертите по човешки ресурси, заедно с мениджърите, трябва да направим следващата крачка - да ги предпазим преди да започнем да ги губим", коментира тя. 

По думите ѝ това е много важна част от работодателската марка, защото изграждането ѝ започва отвътре. Величкова коментира и темата за автоматизацията и прогнозира, че в бъдеще вероятно на някои позиции хората наистина ще бъдат заменени от машини и роботи, но в това, по думите ѝ, няма нищо лошо, защото означава, че хората ще получат повече свободно време.

"На хората трябва да се дава възможност да откриват нови умения. Не просто да ги насочваме и развиваме към това как те могат да са по-добър ресурс за компанията, а как да бъдат по-добра версия на себе си", каза още директорът Човешки ресурси на Каменица. 

Българският бизнес

Всичко по темата Шумът на парите 2021

Подобни статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg