Социалната мрежа Twitter обяви, че ще забрани рекламите, които отричат научния консенсус по въпросите за изменението на климата.

"Подвеждащите реклами в Twitter, които противоречат на научния консенсус относно изменението на климата, са забранени в съответствие с нашата политика за неподходящо съдържание", се казва в изявление на компанията.

В изявлението се подчертава, че подвеждащата информация за изменението на климата може да подкопае усилията за защита на планетата.

"Вярваме, че отричането на климата не трябва да се монетизира в Twitter и че неверните реклами не трябва да отклоняват вниманието от важните разговори за климатичната криза", посочват още от социалната мрежа.

Засега от Twitter не уточняват дали акаунтите на потребителите, които публикуват дезинформация за изменението на климата, ще бъдат временно блокирани или изтрити.

Площта, покрита с антарктически морски лед, спадна до най-ниското нивоРекордът, поставен на 25 февруари 2022 г., бележи втория рязък спад в ледената покривка само за пет години


Технологичният гигант заяви, че работи за добавяне на по-надежден и авторитетен контекст към разговорите за климата на своята платформа.

Ходът на Twitter следва действията, предприети и от други технологични компании. По-рано този месец Pinterest обяви, че ще забрани на потребителите да споделят дезинформация за климата на сайта си и ще премахне публикациите, които отричат изменението на климата.

А миналата година Google обяви, че забранява рекламите, отричащи изменението на климата на своята платформа.