Uber обяви големи очаквания за 2020 г. Вчера компанията за споделено пътуване съобщи, че целта й вече не е ръст на всяка цена, а излизането на печалба.

„Планираме това да се случи до края на 2020 г., а не както беше предвидено по-рано – през 2021 г.", каза изпълнителният директор Дара Косровшахи.

От Uber обявиха, че за последното тримесечие на 2019 г. отчитат приходи от 4.07 млрд. долара, което е идентично с очакванията на анализаторите.

Загубата на компанията расте до 1.1 млрд. долара спрямо 887 млн. долара за същото тримесечие година по-рано.

Съвкупната загуба на Uber от май 2019 г. насам, когато компанията осъществи първично публично предлагане, достига 8.5 млрд. долара.

„Осъзнаваме, че ерата на ръст на всяка цена вече е към края си. В свят, където инвеститорите търсят не само ръст, но и печалба, смятаме, че сме добре позиционирани, за да спечелим", каза още Косровшахи.

„Нашето предизвикателство към екипа ни е през тази година да излезем на печалба, като очакваме това да се случи през четвъртото тримесечие на 2020 г."

Бизнесът на компанията продължава да расте, като Uber е осъществила превози на пътници и доставки на храна чрез своето приложение на стойност 18.1 млрд. долара, което е с 28% повече спрямо година по-рано.

Google даде 120 млн. долара на свой служител, той избяга в UberИнженерът Антъни Левандовски е получил 120 млн. долара от Google, въпреки участието си в поне един стартъп, който в крайна сметка ще се конкурира с технологичната компания

Друг важен показател – месечните активни потребители, отчита нарастване от 22% до 111 млн. души.

Uber също така продължава да свива разходите си – първо чрез съкращаването на 1000 работни места, но и увеличава приходите си, като през последните месеци продаде 9.9% от компанията си за доставка на храна в Индия на Zomato.

Анализаторите от Wedbush Securities веднага реагираха и поставиха таргет от 50 долара за акциите на Uber, което е с 35% над вчерашната цена.

Вчера книжата на Uber добавиха 0.76%, до 37.09 долара за брой.

Акциите все още се търгуват на ниво от 11% под цената, на която беше осъществено първичното публично предлагане.