След като пандемията от коронавирус засегна бизнеса й със споделени пътувания, услугата за доставки на храна на Uber придоби още по-голяма важност. Сега тя е най-големият източник на приходи за компанията.

Приходите от Uber Eats възлизат на 1.2 млрд. долара през второто тримесечие, или два пъти повече в сравнение с година по-рано, обявиха от компанията. Междувременно приходите от споделените пътувания на Uber падат с 67% до 790 млн. долара. Броят на повикванията за споделени пътувания бележи спад от 73% за същия период, докато при Eats ръстът е от 113%.

"Бизнесът ни с доставки на храни в момента е толкова голям, колкото беше този със споделените пътувания през 2017 г., когато се присъединих към компанията," заяви главният изпълнителен директор на Uber Дара Косровшахи. "Ние на практика изградихме втори Uber за по-малко от три години."

Като цяло Uber отчита загуба от 1.8 млрд. долара през второто тримесечие, което просто продължава дългата история на компанията със сериозни загуби, пише CNN Money.

Към настоящата загуба допринасят и разходи по преструктуриране на стойност близо 400 млн. долара. Компанията освободи близо 25% от служителите си, или 6 700 работници.

Приходите на Uber намаляват с 29% през второто тримесечие до 2.2 млрд. долара в сравнение със същия период на миналата година. Миналото тримесечие компанията изгуби цели 2.9 млрд. долара, след като отчете приходи в размер на 3.5 млрд. долара, което представлява увеличение с 14% на годишна база.

Uber, която започна като компания за споделени пътувания, отдавна навлиза и в други сектори, в това число доставките на храна с услугата Uber Eats. Тези усилия на компанията обаче се засилиха в последните месеци.

През юли Uber обяви сделка за придобиването на бившия конкурент на Eats, Postmates, за 2.65 млрд. долара. Сделката се очаква да бъде финализирана през първото тримесечие на 2021 г.