Веселка Вуткова заема позицията директор „Корпоративни комуникации” във VIVACOM. Тя оглавява отдела от 2013 г., като преди това е регионален бизнес мениджър за Централна и Източна Европа, Близкия изток и Африка в Sony Mobile Communications, Германия. Дълги години тя е мениджър Комуникации в Ериксон Телекъмюникейшънс България ЕООД, а по-късно и регионален маркетинг мениджър за Балканите в Сони Ериксон – България.

Приключи една от благотворителните инициативи на VIVACOM - Операция Жълти стотинки. Каква е равносметката?

Равносметката е повече от удовлетворителна. Над 35 привлечени партньори за кампанията и над 92 хиляди лева, събрани под формата на дарения и безвъзмездно предоставени услуги. Най-удовлетворителното е, че тези средства ще бъдат използвани за кауза, която е работеща, и ще допринесат за истинска промяна в живота на десетки млади хора.

Знаете ли, че всяка година около 300 младежи излизат от институции и приемна грижа, навършили 18 години? Напускат домовете или приемните си семейства без подкрепа, нито морална, нито емоционална, нито финансова. И много често се оказват на улицата. За да не се случва това, програмата „Дом Възможност“, на която VIVACOM помага вече трета година, осигурява жилища за младежите.

Там те не само имат покрив над главата, но с помощта на социален съветник се учат да общуват, придобиват социални умения и навици, намират си работа, намират себе си и си стъпват на краката. Социализират се. И започват самостоятелния си живот достойно, с подкрепа и с приятели. Такива жилища в страната има вече 5, а средствата от последната кампания на Операция „Жълти стотинки“ ще бъдат инвестирани в ново наблюдавано жилище в град Варна.

Програмата „Дом Възможност“ се реализира от „Фондация за социална промяна и включване“ и хората в тази фондация наистина постигат промяна. Горда съм, че вече трета година и ние допринасяме за това.

Разкажете ни и за останалите благотворителни дейности, които планирате през 2017 г.

Във VIVACOM вярваме в силата на образованите и талантливи млади хора, залагаме на бъдещите лидери и инвестираме в техния потенциал и възможности за развитие. Стремим се да откриваме утрешните нови хоризонти пред младите, като разшираваме кръгозора им днес. Това са предпоставките VIVACOM да инвестира дългосрочно усилия и средства в образователни инициативи и програми.

Ще споделя две от тях за пример. VIVA Cognita е платформа за изучаване на математика, разработена от БАН и Съюза на математиците в България. Тя е създадена както за децата, които се затрудняват с цифрите, така и за изкушените от красотата на математиката. Това е платформа, която разкрива интересното в науката и привлича от малки децата към точните науки с игри, занимателни проекти, състезания и интересно поднесена математика.

Това е един инкубатор за бъдещи иноватори. Защото какво е съвременният свят без иноваторство и креативност? Именно то движи света на технологиите, които вече до голяма степен определят ежедневието ни.

Друг образователен проект, който е реализиран с нашето съдействие, е VIVA History. Това е сайт с видеосъдържание на историческа тематика, който е поредният интересен и значим проект на младежите от Сдружение „Българска история“. В него най-малките посетители ще открият над 250 увлекателни видеоматериала за важни или любопитни моменти от историята на България, а за най-малките историята оживява в анимирани разкази за българския бит и култура през вековете

И двете платформи са безплатни благодарение на нашата подкрепа. С една дума, с VIVACOM науката е интерактивна, а образователните занимания извън училище стават достъпни в името на децата и тяхното призвание в бъдеще.

Проектите ни не са един или два. Нашата компания развива последователна и задълбочена социално-отговорна политика и програмите, които инициираме, следват общи принципи и приоритети, заложени от корпоративните ни ценности. Разбира се, имаме много благотворителни инициативи, често предложени от самите ни служители.

Имаме целогодишни програми за доброволечество и друга за взаимно подпомагане. Благотворителността е прекрасно нещо за човек, а VIVACOM я надгражда като инвестира обратно в обществото, залагайки едно по-добро бъдеще – по-иновативно, по-честно, по-вълнуващо.

Коя е любимата ви кампания на VIVACOM – лично на вас?

Всяка, която носи реални резултати в полза на общността. И в този смисъл, една от програмите, която ме кара да се чувствам горда, е VIVACOM Регионален Грант, по която финансираме проекти в полза на общностите на регионално ниво. С тази програма помощта ни достига до различни кътчета на България, отдалечени от столицата, но изключително ценни за местните жители.

При избора на проектите няма ограничение за сферите, в които ще се развиват местните общности. За финансиране по програмата се кандидатства всяка година, а преценката на инициативите се прави от независимо жури, което взима решение, оценявайки потенциалния ефект върху хората на местно ниво, ползата за общността от реализиране на инициативата, въвличане на самата общност и нивото на иновативност при решаването на даден проблем.

Развихме тази грантова програма заедно с Български център за нестопанско право. Това е една инициатива, която дава шанс на малки, но значими проекти, достига до цялата страна и импонира на VIVACOM в ролята й на национален телеком, с достъпни услуги и честни и приятелски взаимоотношения.

Как виждате бъдещето на телекомуникациите у нас?

Технологиите и телекомуникациите правят ежедневието ни много по-лесно и вълнуващо, предизвикателно дори. Вижте колко бързо се развива Интернет на нещата! Съвсем скоро домовете ни буквално ще общуват с нас, градовете ни ще стават все по-умни, съобразявайки услугите и режима си с дневния ред на гражданите си.

Здравеопазването ще става все по-достъпно с възможностите за непрекъснат мониторинг независимо от местонахождението ни. Съвсем наскоро представихме един точно такъв продукт от телемедицината. Казвам това, за да подчертая, че България е част от тенденциите и развива технологиите си в крак с времето, благодарение на компании като нашата и на много други иновативни и бързо развиващи се бизнеси.

А ние, като телеком, можем да помагаме много в тази насока. Можем да бъдем надеждният партньор, благодарение на който бъдещето става настояще. Можем да направим така, че да спестим достатъчно средства за бизнеса.

Вземете осветлението, например. Както уличното, така и във всяка една бизнес сграда, то може да бъде управлявано по начин, който да спести ресурси на природата, но и средства за бизнеса. Ключът за бъдещето на телекомуникациите е в думата партньорство.