Въпреки че миналата година бе изпълнена с противоречия относно политиката и бизнес модела на Facebook, социалната мрежа излежда се развива по-добре от всякога.

Компанията обяви рекордна печалба за последното тримесечие на 2018 г. в размер на 6.9 млрд. долара. Това е скок от цели 61% спрямо същия период на миналата година и доста над прогнозите на анализаторите от Wall Street.

Приходите за тримесечието записват ръст от 30%, до сумата от 16.9 млрд. долара, сочи отчетът на компанията, предава CNN.

Броят на потребителите на Facebook остава впечатляващ. Социалната мрежа е използвана от 1.52 млрд. души всеки ден, докато 2.32 млрд. души потребяват услугата поне веднъж месечно. И двете категории отчитат повишение от 9% на годишна база.

Широката аудитория на компанията е дори още по-внушителна, тъй като общо 2.7 млрд. души използват услугите на Instagram, WhatsApp, Messenger или Facebook всеки ден.

Броят на потребителите в Европа и Северна Америка записва ръст, което е добра новина за Facebook, тъй като в миналото тези два пазара демонстрираха слаби растежи и дори спадове.

Силните резултати поставят точка на доста сложна година за компанията. Facebook бе поставена под натиск, както в Европа, така и в САЩ, по редица проблеми, свръзани с неприкосновенността на личните данни на потребителите.

Безкрайният поток от негативни заглавия наложи страха от възможен отлив на потребители и рекламодатели. Отчетите на компанията обаче засега зачеркват тези опасения.

"С тези резултати Facebook ясно показа, че предизвикателствата от 2018 г. не са имали трайно въздействие върху способността да увеличава приходите и използването", каза Дебра Ахо Уилямсън, главен анализатор в eMarketer.

В конферентен разговор с анализатори след публикуването на отчета, изпълнителният директор на Facebook Марк Закърбърг посочва, че са предприети редица стъпки през 2018 г. за решаване на проблемите на платформата, включително изградена система за засичане на база изкуствен интелект и назначаването на десетки хиляди души, които да се занимават със сигурността.

„Има още какво да се направи тук, но съм горд с работата, която свършихме, за да се изправим пред тези проблеми”, казва той.

Facebook: Драги потребители, продуктът сте виеКогато използвате продукт, за който не плащате, то най-вероятно истинският продукт сте вие


Увереността в думите на Закърбърг показват признаци на това, че компанията започва да заменя отбранителната си позиция с добрия стар подход, целящ свързване на целия свят. И намирането на нови начини за печелене от това.

„Има доста негативност относно технологията. Някои основателни, други неуместни”, казва Закърбърг.

По думите му, социалната мрежа планира увеличаване на търговската активност на полето на Instagram – ход, който може да донесе сериозни приходи на компанията, тъй като платформата се намира на гребена на вълната.

Милиардерът потвърди, че комппанията се намира в ранен етап на интеграция на платформите си за комуникация, като най-рано това ще бъде осъществено след 2020 г.

След публикуването на отчета акциите на Facebook поскъпнаха с над 10% в даден момент по време на вчерашната търговия.