VIVACOM №1 по приходи за 2018 г. и за първо тримесечие на 2019 г.

812
VIVACOM №1 по приходи за 2018 г. и за първо тримесечие на 2019 г.

© Vivacom

За шеста поредна година VIVACOM запазва лидерско място на българския телеком пазар с общи приходи от 948 милиона лева в края на 2018 г., което е 6.6% повече спрямо 2017 г., съобщават от компанията.

Телекомът отбелязва и устойчив ръст от 12.8% в Коригираната EBITDA до общо 359,8 милиона лева, докато разходите за инвестиции нарастват с 3.6% до 187.5 млн. лв. Това съобщи главният изпълнителен директор на VIVACOM Атанас Добрев при представянето на годишния Интегриран доклад на телекома.

Събитието премина в контекста на десетата годишнина от създаването на VIVACOM. Изнесените данни доказват, че за изминалите десет години корпорацията се е наложила трайно на българския пазар като оператор с изключително голям обхват на телекомуникационни решения за частни и бизнес клиенти - мобилни и фиксирани гласови услуги, оптичен интернет, сателитна и интерактивна телевизия от най-ново поколение, както и индивидуални предложения за нуждите на корпоративните клиенти.

Лидерското място на VIVACOM се потвърждава и от данните за първото тримесечие на тази година. Общите приходи за периода януари - март 2019 г. са в размер на 235.2 милиона лева. В сравнение със същия период на миналата година компанията постига ръст от 5.5%. Въпреки силно конкурентния пазар, VIVACOM продължава да реализира и ръст в Коригираната EBITDA от 30.5%1 до 112.5 милиона лева.

И тази година, следвайки най-добрите европейски и световни практики за корпоративно отчитане и прозрачност, VIVACOM отчете най-важните финансови резултати и нефинансови показатели в Интегриран годишен доклад, който предоставя и цялостна картина за представянето на компанията през изминалата 2018 г.   
 
За поредна година VIVACOM остава най-предпочитаният  доставчик на интерактивна телевизия (IPTV). VIVACOM е позициониран като водещият IPTV оператор с 50% пазарен дял към края на 2018 г. Абонатите на платени телевизионни услуги са се увеличили с 4.7% до 468 000 спрямо 447 000 за 2017 г.

Това се дължи  на високото ниво на обслужване потребителите и богатото съдържание за удовлетворяване на предпочитанията на клиентите в съчетание с повишеното търсене на висококачествени интерактивни услуги.  

VIVACOM запазва позицията си на лидер на пазара на фиксирани широколентови услуги. Общият брой на  абонатите на фиксиран широколентов достъп се е увеличил с 2.8% до 444 000 спрямо 432 000 за 2017 г. Ръстът се обуславя от нарастването на броя клиенти на оптичен интернет, подхранван от увеличаващото се търсене на високоскоростен капацитет и надеждна широколентова услуга, предоставяна от компанията.
 
Към края на 2018 г. VIVACOM отчита 3 071 000 потребители на мобилни услуги, а пазарният дял на компанията на база приходи от мобилни услуги достига 30%, подкрепен от ръст на средния приход от клиент (ARPU) до 12.90 лв. за четвърто тримесечие на 2018 г. и съответно до 13.20 лв. за периода януари – март 2019 г.

VIVACOM  осигурява 99.25% покритие 3 на населението с 4G технологията, която позволява високоскоростна интернет връзка в мобилна мрежа. Телекомът затвърждава мястото си на оператора с доказано най-бързата мобилна мрежа4 в страната, измерена от OOKLA за 2018 г.

Интегрираният годишен доклад, представен от Атанас Добрев, включва още анализ на допълнителната стойност, която телекомът допринася към обществото в качеството му на един от най-големите работодатели и сериозни корпоративни дарители.   

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg