Тютюневият гигант Altria, който е компания майка на производителя на Marlboro, Philip Morris USA, обяви че, инвестира 12.8 млрд. долара в Juul Labs и ще придобие 35-процентен дял в производителя на електронни цигари.

Инвестицията, която е кулминацията на едногодишни преговори, ще позволи електронните цигари на Juul да се продават редом с Marlboro и ще осигури на Altria контрол над една трета от борда на директорите на Juul. Сделката също така ще осигури 2 млрд. долара бонуси на служителите на Juul, която ще предостави средно по 1.3 млн. долара на всеки от своите близо 1 500 служители.

На своя уебсайт Juul все още описва елиминирането на цигарите като своя мисия. В специално изявление главният изпълнителен директор на Juul Labs, Кевин Бърнс описа инвестицията като “наглед нелогична,” преди да заяви, че огромната сделка, която е изцяло в кеш, всъщност ще помогне за мисията на компанията.

“Ние разбираме спорния момент и скептицизма, който идва от обвързването и партньорството ни с най-голямата тютюнева компания в САЩ. Ние също бяхме скептично настроени,” пише Бърнс. “През последните няколко месеца обаче бяхме убедени от дела, а не от думи, че всъщност това партньорство може да ни помогне да ускорим успеха ни в това да накараме пушачите да преминават към електронни цигари. Разбираме съмненията. Ние също се съмнявахме.”

В изявлението си Бърнс твърди, че дистрибуторската мрежа на Altria и обхватът й при търговията на дребно ще помогнат на Juul да достигне до повече клиенти, с което ще се намали делът на традиционните цигари чрез насърчаването на пушачите да преминават към електронните цигари, пише Newsweek.

Тъй като тийнейджърите са 16 пъти по-склонни да пушат устройствата на Juul, в изявлението също така се описва как Juul планира да предотврати използването на електронни цигари от непълнолетни.

Проучванията в сферата на електронните цигари са все още в началото си, но според Американската белодробна асоциация химикалите, които се съдържат в електронните цигари могат да причинят “необратими увреждания и заболявания на белите дробове”. В същото време от Американската агенциа за контрол на храните и лекарствата не се обявили електронните цигари като “безопасно и ефективно” средство, което помага на пушачите да откажат цигарите.

През 2017 г. федерален съд разпореди тютюневите компании, сред които и Altria, да плащат за реклами, в които признават за опасностите от тютюнопушенето, в това число и изявлението “Тютюнопушенето убива по 1 200 души на ден.”