Електромобилите се очаква да съставляват половината от продажбите на Volkswagen до 2030 г., обяви германският автопроизводител.

До 2040 г. компанията очаква почти 100% от новите й автомобили, продавани на големи пазари, да бъдат с нулеви емисии.

Тези намерения са част от по-общата цел на Volkswagen да постигне въглероден неутралитет до 2050 г.

От компанията обявиха, че ще работят по разработването на софтуер, който да подпомогне увеличението на печалбите, като компанията е фокусирана върху прехода от двигатели с вътрешно горене към използването на батерии.

Volkswagen предвижда да задели 73 млрд. евро за развитието на бъдещи технологии в периода 2021-2025 г., което съставлява 50% от общите инвестиции на компанията.

“До 2030 г. светът на мобилността ще се е променил доста значително, бих казал - повече от когато и да било,” заяви главният изпълнителен директор на Volkswagen Хернерт Дийс пред CNBC.

“Колите се приближават към автономността и много автомобили ще се движат самостоятелно. Ние ще имаме голям дял от пазара на електромобили. Мобилността, като услуга, ще се разрасне.”

От Volkswagen също така обявиха, че разработват три софтуерни платформи с цел създаването на една софтуерна платформа, която може да бъде използвана за всички марки от групата до 2025 г.

Създателите на технологията заявиха вчера, че софтуерът може да се превърне в основен източник на доходи за автомобилната индустрия до 2030 г., като до 40 млн. автомобила се очаква да използват софтуерните платформи на групата в рамките на следващото десетилетие.

Софтуерната компания на Volkswagen CARIAD в момента разработва софтуерни платформи, които ще предлагат различни функции, като единна информационно-развлекателна система и способността управлението да се прехвърля на автомобила.

България привлече производител на електромобилиЗаводът трябва да заработи във втората половина на 2023 г.

В опит да увеличи броя на предлаганите електромобили, Volkswagen обяви, че ще създаде “контролирана верига за доставки на батерии,” като ще въведе единен формат и ще отвори шест гигазавода в Европа до 2030 г.

Първият завод ще е в Швеция под ръководството на Northvolt и се очаква да започне производство през 2023 г.

Volkswagen вече произвежда изцяло електрически автомобили. През 2019 г. моделът ID.3 беше разпродаден още по време на предварителните поръчки.

Автопроизводителите по цял свят се надпреварват в прехода си към електрификация.

Stellantis - компанията, която беше създадена от сливането на Fiat Chrysler и френската PSA Groupe, обяви миналата седмица, че планира да инвестира най-малко 30 млрд. евро в електромобили и свързани с тях технологии до 2025 г.

Френският автопроизводител Renault обяви през юни, че е подписала две споразумения за създаването на гигазавод за батерийни модули в Северна Франция. Междувременно, шведският автопроизводител Volvo смята да продава само електромобили от 2030 г.