Volkswagen планира да похарчи 192 милиарда долара през следващите пет години, за да подобри затруднения си бизнес в Китай и да се опита да извади германския производител от ролята му на изоставащ на американския пазар.

VW заяви, че ще насочи две трети от тази инвестиция, или около 127 млрд. долара, в разработването на електрически превозни средства и нови технологии, със специален фокус върху разширяването на бизнеса си в Китай и САЩ.

Този ход бележи първото голямо стратегическо съобщение от главния изпълнителен директор Оливър Блум, откакто той пое управлението на VW през септември, след като бордът на директорите свали неговия предшественик Херберт Дис.

Германия и Италия спъват забраната на двигателите с вътрешно горенеДвете страни искат от ЕК ясно да определи като допустими за използване т.нар. е-горива и след 2035 г.

С новия 5-годишен инвестиционен план на компанията Блум започва битка с конкурентни производители на автомобили, като се опитва да си върне пазарния дял в Китай и да направи бизнеса на компанията в САЩ по-успешен след десетилетия опити за постигане на значителен пазарен дял там, отбелязва The Wall Street Journal.

VW загуби пазарен дял в Китай, докато Tesla и местните китайски производители като BYD печелят позиции.

Китайска компания свали Tesla от трона на алтернативната мобилностНа сметката на компанията отиват повече от 1/3 от 6,4 милиона така наречени

VW също е под натиск от политици в САЩ и Европа, както и от правозащитни групи заради присъствието си в западния китайски регион Синдзян, където отношението на правителството към предимно мюсюлмански малцинства предизвика международни критики.

Блум надгражда стратегията на своя предшественик за увеличаване на инвестициите с цел по-голям пазарен дял на компанията в САЩ, като яхва вълната на разработването на електрически превозни средства. Инвестициите в електромобили и свързаните с тях технологии в САЩ се възползват от Закона за намаляване на инфлацията на администрацията на Байдън, който предлага субсидии за инвестиции в зелени технологии в Северна Америка.

Какво спира GM да настигне Tesla в продажбите на електромобили в САЩАвтомобилният производител от Детройт изостава с производството на високопрофилните GMC Hummer EV и Cadillac Lyriq

VW заяви в понеделник, че ще построи първия си завод за батерии извън Европа в Канада. Това съобщение следва по-ранно решение от този месец за инвестиране на 2 милиарда долара за изграждане на нова фабрика в Южна Каролина за производство на изцяло електрически камиони и SUV модели с марката Scout.

„Поставихме си ясни и амбициозни цели и взехме необходимите решения за рационализиране на процесите“, казва Блум. 2023-та „ще бъде решаваща година за изпълнение на стратегически цели и ускоряване на напредъка в цялата група“, добавя той.