WarnerMedia залага още по-агресивно на стрийминг каналите. Компанията обяви, че през 2021 година ще пусне всеки от своите филми в HBO Max успоредно с премиерите им в киносалоните, съобщава The Verge.

Филмите ще се излъчват в стрийминг платформата за ограничен период от един месец, като в същото време от Warner Bros. искат да запазят добри взаимоотношения с големите оператори на киносалони като AMC и Regal.

Експериментът ще продължи през цялата 2021 година, а сред заглавията, чиято премиера ще се състои успоредно в кината и в HBO Max, са "Том и Джери", "Годзила срещу Конг", "Мортал Комбат", "Дюн", Матрицата 4" и др.

"Живеем в безпрецедентни времена, които изискват креативни решения. Никой не иска хората и филмите да се завърнат обратно на големия екран повече от нас. Наясно сме, че новите заглавия са жизненоважни за киноиндустрията. В същото време обаче трябва да се съобразяваме с реалността, а тя е, че в резултат на пандемията от COVID-19, повечето киносалони в САЩ ще оперират с ограничен капацитет през 2021 година", казва изпълнителният директор на Warner Bros. Ан Сарноф.

Решението за "успоредните" стрийминг премиери изгелжда логично за компанията, която е част от групата на телекома AT&T. От Warner неколкократно заявиха, че платформата HBO Max е важен компонент от развитието на техния бизнес.

А и те не са единствените, които правят експерименти в тази посока. От Disney преместиха премиерите на "Хамилтън", "Тайната на Артемис Фоул" и "За душата" в своите стрийминг платформи. През септември компанията пусна и "Мулан" ексклузивно в Disney Plus на цена от 30 долара.

Големият въпрос е какво ще се случи с киноиндустрията. 2020 година беше една от най-тежките в нейната история, а с нарастването на популярността на стрийминг платформите става още по-съмнително дали хората биха рискували здравето си, за да отидат на кино, когато могат да гледат същите филми и по същото време у дома.

Джони Деп ще получи осемцифрена сума за филм, в който няма да участваДеп беше помолен да се откаже от ролята си във филма


Отливът на посетители от киносалоните е тенденция, която се развива отдавна, но пандемията нанесе финалния удар. През 2019 година американците са посещавали кинопрожекции средно под четири пъти. Това е най-ниската стойност на показателя от 2002 година насам.

25-те най-популярни заглавия формират половината от целия боксофис.

Засега не е ясно дали от Warner са сключили някакво споразумение с водещите кинооператори в САЩ, така че те също да спечелят от новата стратегия. Universal например договориха с AMC по-къс "прозорец" на ексклузивитета (времето, в което дадено заглавие може да се прожектира само в кината, преди да стане достъпно за дигиталните разпространители).

Едно обаче е сигурно - киноиндустрията вече няма да е такава, каквато я познавахме през последния век.