Миналата година бе коварна за YouTube, както самата компания признава. Тя се сблъска с проблеми, свързани със "сигурността на марките," при които реклами от големи компании, като Mars, Adidas и Deutsche Bank, се показваха до видеа, съдържащи насилие или друго неподходящо съдържание.

В началото на тази година компанията замрази партньорството си с водещ създател на съдържание в лицето на Логан Пол, след като той пусна видео на жертва на самоубийство в Япония.

От 20 февруари YouTube ще започне да премахва по-малките канали, на които в момента текат реклами, според блогпост на Пол Мюре, вицепрезидент в компанията.

В момента каналите трябва да достигнат 10 000 гледания общо, за да попаднат в партньорската програма на YouTube, но съгласно новите правила, те ще трябва да имат най-малко 1 000 абонати и гледания, равняващи се най-малко на 4 000 часа, за да имат право да излъчват реклами.

YouTube има за цел да предотврати популяризирането на канали, които създават нежелани или спам видеа, за да печелят пари от реклама и да възнаграждават създателите на добро съдържание.

"Новият подход ще засегне значителен брой канали, които имат правото да излъчват реклами, но създателите, които ще останат част от партньорската програма, представляват над 95% от обхвата на YouTube сред рекламодателите," пише Мюре.

Освен това сайтът ще назначи служители, които лично ще преглеждат видеа от пакетите с най-популярно съдържание, които YouTube предлага на рекламодатели. Видеата на Пол бяха част от този пакет, а той бе един от най-популярните създатели на съдържание на сайта.

YouTube също така работи с компаниите за аналитични данни Integral Ad Science и DoubleVerify, за да може да информира по-добре къде се поставят реклами.

"Наясно сме и с необходимостта да предлагаме на нашите рекламодатели прозрачност по отношение на това къде се показват техните реклами," пише Мюре.