Придобиването на Нова Броудкастинг Груп, най–голямата мултиплатформена медийна компания в България, официално е завършено. Това съобщи купувачът Юнайтед Груп, водещ доставчик на телекомуникационни услуги и медии в Югоизточна Европа.

Групата на Нова се състои от 10 телевизионни канала, включително националната Нова телевиция, както и най-голямата онлайн платформа в България Нетинфо, която достига средно до 80% от българското население всеки месец. Групата управлява и четири радио станции.

На българския пазар Юнайтед Груп притежава телеком-оператора VIVACOM.

Г заяви: “С радост посрещаме Нова и нейните служители в семейството на Юнайтед Груп. България е привлекателен пазар за нас и като част от Юнайтед Груп Нова Броудкастинг Груп ще продължи да надгражда силните си страни“, заяви главният изпълнителен директор на Юнайтед Груп Виктория Боклаг.

„Между Нова и другите наши медийни операции съществува добра съвместимост. Това ни дава възможността да постигнем синергия и да разширим мащаба си, за да увеличим инвестициите си в локално съдържание, което да удовлетвори нашите клиенти“, казва още Боклаг.

Като част от Юнайтед груп дейностите на Нова Броудкастинг груп“ще бъдат супервизирани от бившия изпълнителен директор на RTL Дирк Геркенс, професионалист с повече от 25 години опит в сферата на телевизията.

Придобиването на Нова Броудкастинг Груп е в съответствие със стратегията на Юнайтед Груп да притежава както телекомуникационни, така и медийни компании на пазарите, където оперира. Платформата на компанията обединява водещите оператори и най-добрите производители на съдържание в Югоизточна Европа.

Медийното подразделение на Юнайтед Груп, Юнайтед Медиа, всяка година произвежда повече от 20 000 часа оригинално съдържание и излъчва повече от 30 канала, които са на разположение за наземни, кабелни, DTH, OTT и IPTV платформи.