Хийтроу днес обяви 329 млн. паунда (459 млн. долара) загуба за първото тримесечие, с което отрицателният резултат на най-голямото британско летище достигна близо 2.4 млрд. паунда (3.4 млрд. долара) от началото на пандемията.

Аеропортът е обслужил само 1.7 милиона пътници през първите три месеца на годината, или с 91% по-малко, в сравнение със същия период на 2019 г., пише Ройтерс.

Хийтроу, което по време на пандемията изгуби първото си място в класацията на най-натоварените летища в Европа, обяви, че заради продължаващата несигурност около мерките от страна на британското правителство е занижило прогнозата си за пътникопотока през 2021 г. до между 13 и 36 милиона, в сравнение с 81 милиона през 2019 г.

От Хийтроу твърдят, че възстановяването на британската икономика през летните месеци зависи от възобновяването на пътуванията от 17 май.

От британския авиационен регулатор обявиха тази седмица, че Хийтроу може да таксува авиокомпаниите с до 30 пенса повече на пътник, за да си възстанови част от 3-те млрд. паунда загуби по време на пандемията.

Сумата е по-малка от това, за което настояваха от Хийтроу, но е достатъчно голяма, за да вбеси компанията собственик на British Airways.