Колко често ви се случва, да чуете музиката в рекламен клип и след това да си я тананикате дни наред? Оказва се, че много компании поръчват музика – това е част от маркетинга им. Може ли обаче песен, поръчана от марка, да се превърне в истински поп хит? Все по-голям брой рекламодатели със сигурност се опитват да направят това - като поръчват музика, която е специално създадена за социалната медия TikTok, пише Fast Company.

TikTok например изначално е свързан с музиката. Той се разви от приложение, ориентирано към музиката, благодарение на супер популярни видеоклипове с танци или песен със синхронизиране на устни (Lip Sync). Това доведе до създаване на нови хитове като „As It Was“ на Хари Стайлс и до възраждане на стари парчета като „Dreams“ на Fleetwood Mac.

Някои марки вече са поръчали свои собствени хитове, подходящи за TikTok. Pepsi например наскоро нае Кло Бейли за кавър на песен от 80-те години на миналия век „Footloose“, за да популяризира линия от напитки, вдъхновени от „магазина за газирани напитки“.

Компанията призовава потребителите в цялата страна да следват @Pepsi в TikTok и Instagram и да споделят своите танцови движения, използвайки песента, заедно с хаштагове #PepsiSodaShop #PepsiSweepstakes.“

И други марки залагат същата стратегия. McDonald’s използва рапъра и TikTok звезда TisaKorean, за да измисли песен за Sprite от Mickey D’s. След това феновете бяха насърчавани да споделят своите клипове с етикет #McDonaldsStaticSprite.

American Eagle накара музикантката на TikTok Катрин Ли да създаде нова версия на нейната песен „Happening Again“, обвързвайки я с марката.

Pizza Hut също е в крак с тенденциите. Компанията нае Джон Мос, музикант от Детройт, доста популярен в платформата, за да направи песен, озаглавена Pizza Hut Anthem, рекламираща предлагането на пица в стил Детройт. Оказва се и че преди да работи с Pepsi, Кло Бейло е правила песен, наречена „Trident Vibes“ за кампанията #ChewTheVibesChallenge на Trident Gum.

YouTube дава 45% от рекламните приходи на създателите на кратки видеаПо този начин видеоплатформата се опитва да посрещне конкуренцията на TikTok

Въпреки че тази страст за експерименти е доста скорошна, първата песен, създадена от марката за TikTok, е издадена през 2019 г. от Elf Cosmetics: Eyes. Lips. Face на iLL Wayno и Holla FyeSixWun. Според Vox това е „първата поръчана за кампания в TikTok“ песен и е истински хит. От агенция Movers+Shakers, която е създала кампанията и има заслуги за песента, твърдят, че тя е вдъхновила повече от 5 милиона видеоклипа, генерирани от потребители, натрупвайки 7 милиарда гледания. Песента влиза в Spotify, iTunes и е стриймвана повече от 20 милиона пъти.

Днес стремежът на марките е да бъдат част от поп културата и затова има смисъл да се следва печелившата стратегия на TikTok. Те са привлечени от бързия успех, който идва чрез платформата, който понякога е въпрос само на няколко дни. Друг е въпросът, колко устойчив е подобен успех.

Все пак не трябва да се забравя, че песни, написани за марки, са станали хитове много преди ерата на социалните медии. Най-известният пример е песента на Coca-Cola от 1971 г., която се превърна в международен хит I’d Like to Teach the World to Sing (In Perfect Harmony), изпълнен от The Hillside Singers.

Този вид превръщане на кратка рекламна песен в икона не се среща често, но е още по-трудно да си го представим сега - в една фрагментирана и бързо развиваща се дигитална култура. Забележителното в тенденцията, целяща да привлече потребители от цял свят, е как умело възражда стари песни – ясно може да се долови носталгията по миналото.