Zoom Video Communications понижи прогнозата за годишните си приходи, очаквайки ефектите от спадащия онлайн бизнес.

Главният финансов директор Кели Стекълбърг заяви по време на разговор с анализатори след обявяването на финансовия отчет, че онлайн бизнесът на компанията ще намалее с близо 8% за 2022 г., съобщи Reuters.

След като реализира бурен ръст по време на пандемията, Zoom, в конкуренция с WeChat Work, Microsoft Teams, Cisco, WebEx и Slack, е изправена пред забавяне, тъй като нажежената до червено инфлация намалява покупателната способност на потребителите.

Облекчаването на свързаните с пандемията ограничения в целия свят също натежа на бизнеса ѝ, тъй като хората започнаха да прекарват по-малко време онлайн.

Акциите на базираната в Сан Хосе, Калифорния компания, които поевтиняха с близо 56% тази година, записаха понижение с 5% след обявяването на резултатите.

Zoom очаква годишните приходи да бъдат между 4,37 и 4,38 млрд. долара, в сравнение с по-ранната прогноза от 4,39 - 4,40 милиарда.

Прогнозите на мениджмънта предполагат по-нататъшна слабост както в B2B, така и B2C услугите. Трудно е да се разграничи в каква степен това е ефект от макро условията (особено като се има предвид забавянето при откриването на нови работни места и съкращенията в технологичния сектор) и колко от конкуренцията", коментира анализаторът на RBC Риши Джалурия.

Фокусът на Zoom остава върху възможностите да расте, и да се превърне в по-голяма платформа", добави той.

Въпреки всичко компанията повиши годишната си прогноза за печалба на акция до между 3,91 и 3,94 долара, в сравнение с предишната за 3,66 - 3,69 долара.

Приходите за третото тримесечие, приключило на 31 октомври, са нараснали с 5% до 1,1 млрд. долара, на фона на 20% увеличение на приходите от най-големите корпоративни клиенти, съобщиха още от компанията.

На коригирана основа ZOOM е спечелилa 1,07 долара на акция през тримесечието, което е над прогнозите за 84 цента, обявени предното тримесечие, сочат данни на Refinitiv.