Една от най-старите автомобилни марки в Европа се завръща с екзотично предложение в набиращия все по-голяма популярност сегмент на електрическите суперавтомобили.

Hispano-Suiza, която е известна с луксозните си предвоенни модели и авиационното инженерство, представи модела Carmen на автоизложението в Женева.

Колата струва 1.5 милиона евро, разполага с 1005 конски сили и ускорява от 0 до 100 километра в час за под 3 секунди, пише Bloomberg.

Компаниите в елитния клуб вече представиха няколко подобни суперавтомобила, включително Pininfarina, Ferrari, Koenigsegg и Porsche. Други, като френската Bugatti, са на път да извадят на пазара своите електрически "оръжия" съвсем скоро.

Визията на Carmen, която е кръстена на внучката на основателя на Hispano-Suiza Дамиан Матьо, е меко казано радикална. Колата е базирана на модела H6C Dubonnet Xenia от 1938 година, който е изработен по поръчка на Андре Дюбоне - бивш военен пилот от Първата световна война, който впоследствие се състезава с автомобилите на Hispano-Suiza по европейските писти.

Carmen не трябва да се бърка с модела Maguari HS1 GTC, който дебютира по-рано тази година и се произвежда от германската компания Hispano Suiza Automobilmanufaktur AG.

Техният вариант е създаден на базата на Lamborghini Huracan и неговия десетцилиндров бензинов двигател, докато Carmen използва електрическо задвижване QEV Technologies и се произвежда от базираната в Барселона Grup Peralada. И двете компании имат претенции към правата върху марката Hispano Suiza.

Силуетът на Carmen напомня на футуристичните концепции на дизайнерите от 70-те години на миналия век и по-точно на техните представи за бъдещето. На пръв поглед автомобилът не предизвиква усещане за елегантност, а визията му е по-скоро "стряскаща".

В интериора присъстват компоненти от черно и кафяво дърво, а салонът е изработен от велур и кожа.

Снимка: Instagram

Carmen тежи почти 1700 килограма, което сравнително ниско тегло за електрически спортен автомобил, имайки предвид, че една голяма част от него се дължи на литиево-йонните батерии, разположени на пода. За сравнение, McLaren 600LT Spider, който е с конвенционален бензинов двигател, тежи с почти половин тон по-малко.

Техническите характеристики на Carmen не са чак толкова впечатляващи, особено на фона на конкуренцията. Ускорението от 0 до 100 километра в час е приемливо, на фона на повечето предложения в сегмента на спортните автомобили, но е по-слабо от това на Koenigsegg Regera и Pininfarina Battista.

Максималната скорост от 250 километра в час дори не се доближава до обещаните над 400 от Koenigsegg. С пробега си от 400 километра Carmen отстъпва пред Battista, която разполага с 1900 коня и може да измине 450 километра с едно зареждане.

Да не говорим за Tesla Model 3 и нейния рейндж от близо 500 километра.

Снимка: Instagram

Но както във всяко ново начинание, отнякъде трябва да се започне. Hispano-Suiza Carmen ще бъде на разположение на автомобилните експерти и журналисти за реални тестове от есента на тази година. Първите доставки ще започнат от юни 2020 г. От компанията твърдят, че ще бъдат произведени само 19 броя.

Любопитното е, че марката Hispano-Suiza е създадена от испанския капитан от артилерията Емилио де ла Куадра в Барселона през 1898 г., а първите й модели са били с електрическо задвижване. В началото те се произвеждали под марката La Cuadra.

Няколко години по-късно той се запознава с швейцарския инженер Марк Биркигт в Париж и го кани да работи за него във фабриката в Испания. През 1902 г. собствеността е прехвърлена на Хосе Мария Кастро Фернандес, а компанията се преименува на Fábrica Hispano-Suiza de Automóviles.