Базираната в Сингапур Crypto.com съкращава една пета от работната си сила в цял свят. Това е втора фаза на освобождаване на служители в рамките на шест месеца, след спад в стойността на много криптовалути и колапса на съперника на Crypto.com FTX, пише Wall Street Journal.

Компанията привлече вниманието със своите маркетингови кампании през последните години, сред които реклами с Мат Деймън. Crypto.com рекламира по време на Супербоул и скорошното Световно първенство по футбол в Катар. По-рано тя купи правата за преименуване на арената, която е дом на Лос Анджелис Лейкърс, на Crypto.com Arena. Компанията е спонсор на Формула 1.

Крис Марсалек, съосновател и главен изпълнителен директор на криптоборсата, изтъкна „съвкупността от негативни икономически събития“ като причина за съкращенията. В публикация в блога си той добавя, че неотдавнашният срив на конкурентната борса FTX сериозно е накърнила доверието в индустрията, което компанията му се ангажира да възстанови. По думите му Crypto.com има повече от 70 милиона потребители по целия свят и компанията поддържа „силен счетоводен баланс“.

Допълнителното свиване на персонала идва след съкращенията през юли миналата година. Няколкостотин души са разбрали в петък, че вече нямат достъп до системите на Crypto.com, според източници на WJS.

Подобни ходове предприеха и други крипто борси и играчи в индустрията, припомня WSJ. Най-малко 1500 работни места бяха съкратени само този месец, сред които около 950 в Coinbase Global. Фирмите посочват спада в цените на криптовалутата като причина за съкращенията, коментира WSJ.