Конгломератът за луксозни стоки LVMH - собственик на брандове, като Louis Vuitton, Givenchy, Guerlain, Chaumet, Moët & Chandon, Hennessy, Bulgari и други, ще води война срещу фалшивите стоки с помощта на блокчейн технологията.

Компанията се готви да пусне блокчейн система, която да доказва автентичността на луксозните стоки от високия ценови клас, съобщава CoinDesk, като се позовава на свой източници.

С кодовото название AURA, криптографската платформа се очаква да заработи през май или юни тази година, като първоначално ще следи автентичността на стоките с марка Louis Vuitton и друг популярен бранд на LVMH - Parfums Christian Dior.

След време системата ще обхване и всички останали над 60 луксозни бранда на LVMH. Възможно е в бъдеще платформата да се ползва и от конкуренти на компанията.

LVMN разполага със сериозен блокчейн екип, който работи без много шум в продължение на повече от година. Работата се извършва в партньорство със специалистите по етериум от ConsenSys и Microsoft Azure, посочват двама неназовани източника, запознати с проекта.

AURA е изградена на база достъпната версия на блокчейн системата на етериум на име Quorum, която е фокусирана върху поверителността на данните и е разработена от JPMorgan.

Според един от източниците на CoinDesk, AURA ще осигурява доказателство за автентичност на луксозните стоки, като проследява техния произход от суровите материали до мига на продажбата на крайния потребител, че и отвъд – при препродажбата на продуктите в магазини и онлайн портали за употребявани стоки.

Следващата фаза на проекта ще изследва механизмите за защита на интелектуалната собственост, ексклузивните оферти и събития за всеки клиент на брандовете на LVMH.

LVMH контролира над 60 луксозни бранда. Групата отчита приходи в размер на 53 млрд. долара през миналата 2018 г. Компанията не е първата, която предлага блокчейн решение против фалшивите стоки.

Според един от източниците, от LVMH обаче поставят под въпрос това трети страни да се позиционират като посредник между брандовете и техните клиенти, особено на фона на това, че блокчейн технологията предполага елиминиране на всякаква форма на посредничество.

„Това трябва да бъде направено под формата на консорциум от индустрията, вместо от трета страна, която навлиза на пазара”, посочва източникът.

Така идеята на LVMH е вместо да прави мобилно приложение, да създаде платформа, която може да се използва от всички конкуренти на пазара на луксозни стоки. Така потребителите ще могат да използва единна система, за да проверяват дали стоката е оригинална, вместо да разчитат на приложения за всеки един бранд.

Защо Gucci обърна гръб на Alibaba?Италианският луксозен бранд Gucci отказа да си партнира с китайските платформи за онлайн търговия на Alibaba и JD.com

Всичко това звучи чудесно на теория, но има известни съмнения дали големите конкуренти на LVMH биха желали да използват нейната платформа.

За да избегне подобен развой на събитията, LVMH ще дари цялата интелектуална собственост на отделно звено, като всички брандове, които искат да участват в платформата, впоследствие ще притежават заедно звеното, поело правата над блокчейн системата, обяснява източникът.

В допълнение, системата Quorum ще се грижи за това никаква информация да не изтича между брандовете или техните клиенти.