Google предприема мерки срещу свързаната с криптовалути реклама.

Компанията ще обнови политиката си за рекламиране на финансови продукти, така че да забрани рекламата на съдържание, свързано с криптовалутите, в това число ICO-та, портфейли и съвети за търговия, заяви един от отговарящите за рекламата в Google - Скот Спенсър, пред CNBC.

Това означава, че дори и компаниите, които легитимно предлагат криптовалути, няма да могат да рекламират през нито един от рекламните продукти на Google.

Тази промяна ще влезе в сила от юни 2018 г., според пост на компанията.

"Не разполагаме с кристално кълбо, за да знаем как ще се развият криптовалутите в бъдеще, но се нагледахме на достатъчно вреди за потребителите или възможности да се навреди на потребителите в сфера, към която искаме да подходим изключително предпазливо," казва Скот.

Твърдият подход на Google идва, след като Facebook наложи подобна забрана по-рано през годината.

Бумът при криптовалутите създаде огромно въодушевление и богатство, но този пазар все още си остава до голяма степен нерегулиран и е мишена на множество измами.

От Google обявиха, че през миналата година са свалили над 3.2 млрд. реклами, които нарушават политиката на компанията. За сравнение, компанията е премахнала 1.7 млрд. реклами в предходната година.

Компанията майка на Google - Alphabet, генерира близо 84% от общите си приходи от реклама, така че да бъдат убедени рекламодателите, че екосистемата й е безопасна и ефективна, е от съществено значение.