Дори Google не е имунизиран срещу крипто зимата. Филип Шиндлер, главен бизнес директор на Google, обясни забавянето на растежа на приходите на Alphabet през третото тримесечие на 2022 г. частично със спад в разходите за реклама на крипто компании и други фирми във финансовия сектор, информира CNBC.

По думите му, има отдръпване на рекламодатели от сфери като застраховки, заеми, ипотеки и криптопазар.

За третото тримесечие Google регистрира 6% общ ръст на рекламата - най-слабият от 2013 г. насам, с едно изключение - тримесечието в началото на пандемията.

Спрямо година по-рано приходите от реклами в YouTube са намалели. Изпълнителният директор Сундар Пичай каза, че „предизвикателният макроклимат“ оказва влияние върху рекламния бизнес на Google.

Макар Шиндлер на два пъти да обяснява слабите резултати с криптопазара, той не влезе в подробности.

Индустрията на криптовалутите беше ударена през 2022 г., тъй като инвеститорите избягаха от рисковите активи и разпродадоха дигиталните монети и свързаните с тях акции, за които наддаваха през предходните няколко години. Биткойн и етериум загубиха близо 60% от стойността си тази година. Крипто борсата Coinbase, която стана публична през 2021 г., регистрира спад с над 70%. Междувременно индустрията беше обхваната от фалити, тъй като хедж фондовете и кредиторите видяха, че ликвидността им намалява и в някои случаи бяха принудени да просрочат задълженията си. Celsius Network, Voyager Digital и Three Arrows Capital са едни от по-забележителните имена, които бяха принудени да фалират.

Защо тази крипто зима няма аналог в историята на пазара на криптовалути?Има неща около последния срив, които го правят различен от предишните понижения на крипто пазара

Обръщайки поглед към компаниите, виждаме съкращения на много места.

Blockchain.com съкрати 25% от персонала си през юли, Coinbase - 18% от работната си сила през предходния месец, а Crytpo.com съкрати персонала си на две стъпки тази година.

Краткосрочното слабо представяне не е причина за тревога за Google. Компанията вижда в криптопазара ясни възможности за растеж.

По-рано този месец например Google каза, че ще разчита на Coinbase, за да започне да позволява на клиентите да плащат за облачни услуги с криптовалути през 2023 г. Освен това Coinbase ще премести приложения, свързани с данни, в облачната инфраструктура на Google от Amazon Web Services, на които компанията разчита от години.