Близо сме до момента, в който повечето компании ще започнат да предлагат криптовалути като метод за онлайн разплащания.

Това е мнението на Чираг Пател, главен изпълнителен директор “Дигитални портфейли” в Paysafe. Вижте какво още смята той:

Ръстът на криптовалутите отново е един от доминиращите наративи в сферата на финансовите услуги през последните 12 месеца.

Преди години често сме говорили за нарастващия ентусиазъм към криптовалутите и натрупването на криптоактиви като инвестиции, без да демонстрираме върху кои сфери от ежедневието на потребителите криптовалутите оказват влияние.

Това е така заради несигурността при употребата на криптовалути на практика и най-вече заради бавния напредък на криптовалутите при потребителските плащания. 2022 г. е годината, в която това коренно ще се промени.

За първи път европейски политик ще получава заплатата си в биткойниМесечната заплата на депутата от 5500 евро ще бъде конвертирана в биткойн с помощта на платформата за крипто търговия Bit4You

Ускорено търсене на криптоплащания сред потребителите

През октомври Paysafe поръча провеждането на независимо проучване сред криптообщността. Един от ключовите резултати е промяната в нагласите на хората - от придобиване на крипто като инвестиция към придобиване на крипто, защото вярват, че това е бъдещето на финансите.

33% от собствениците на криптовалути смятат, че крипто е бъдещето на плащанията, а 21% споделят, че искат да извършват всичките си плащания в криптовалути.

Компаниите вече търсят начини да отговорят на това потребителско очакване и планират да въведат криптовалутите като метод за онлайн разплащания.

В последното ни проучване „Изгубени в трансакциите: Конкурентно предимство при разплащанията“ помолихме 900 онлайн бизнеса от осем страни по целия свят да ни разкажат за плановете си да въведат криптовалути като метод за плащане.

17% от компаниите споделят, че вече предоставят на потребителите плащания с криптовалути под определена форма, а други 36% планират да въведат криптовалута като метод за разплащане през следващите 12 месеца. Ако успеят да го направят, повече от половината компании ще предлагат криптоплащания по това време през 2023 г.

Когато ги попитахме за плана им да интегрират криптовалутите, само 15% отговориха, че не виждат необходимост да предлагат такъв метод за плащане.

Устойчивост в бъдеще време

Бизнесите искат да направят това възможно най-скоро, защото, според тях, това е фактор за оцеляване и растеж. 59% от компаниите вярват, че предлагането на криптоплащания ще им помогне да се разширят на нови пазари, а 52% се притесняват, че ще загубят клиенти, ако не им позволят да плащат с криптовалути.

Повече от половината (54%) от бизнесите вече вярват, че криптовалутите са бъдещето на разплащанията.

Преодоляване на проблемите с интеграцията

Толкова ли е просто всичко? Реалистично ли е бизнесът да се ангажира да въведе криптоплащания с такива бързи темпове през следващите 12 месеца? Интегрирането на всеки нов метод на плащане е предизвикателен процес, ако не се извършва чрез съществуващо партньорство с доставчик на плащания. Освен това има особености, свързани с криптовалутите, които правят интеграцията по-специфична.

Те включват броя на наличните криптовалути, който непрекъснато се увеличава; нестабилността на стойността на криптовалутите и мерките, свързани с прането на пари (AML) и Know Your Customer (KYC) в случаите, когато потребителите на криптовалути не могат да бъдат идентифицирани.

Интегрирането на крипто в краткосрочен план е възможно, но само чрез работа с доверени партньори за плащания, които разполагат с криптовалути в портфолиото си за разплащания и предлагат множество алтернативни методи за плащане чрез един API gateway. Бизнесът трябва да си партнира с компании за плащания, които имат капацитета да преодолеят различните казуси, до които ще доведе въвеждането на крипто.

Какво следва?

Опитът за въвеждане на нови методи за онлайн плащане чрез отделна интеграция или чрез създаване на връзка с нов партньор за плащания е сложен процес. В сравнително неизвестната сфера на криптовалутите проблемите могат да се развият спираловидно.

Ако интегрирането на криптовалути възможно най-бързо и рентабилно е залегнало в стратегията за плащания на даден онлайн бизнес през 2022 г., това не е най-оптималният подход. Почти половината (48%) от фирмите казват, че се ангажират да предлагат криптоплащания като нов метод възможно най-бързо. Това означава, че индустрията на плащанията може да изглежда изключително различно по това време през 2023 г. Много компании дори вече гледат отвъд този ключов момент.

Повече от една трета (37%) от фирмите вече обмислят да предлагат само криптоплащания, което би било още по-трансформиращо за екосистемата на плащанията.