Милениалите милионери предпочитат инвестициите в криптовалути пред конвенционалните активи.

Данните от проучване, цитирано от CNBC, показват, че 83% от милионерите в САЩ, които са представители на поколението на милениалите (родените от началото на 80-те до края на 90-те години на миналия век), са придобили криптовалути през последните години и планират да продължат да увеличават своите крипто активи през 2022 г.

За сравнение, представителите на поколението X (родените през 60-те и 70-те години на 20-и век) инвестират едва 25% от парите си в криптовалути, а т. нар. "бейби бумъри", родени през 40-те и 50-те години, са вложили само 4% от своите спестявания в дигитални пари.

В проучването участват инвеститори от Съединените щати с повече от 1 милион долара собствен капитал.

53% от анкетираните милениали казват, че са инвестирали поне 50% от богатството си в криптовалути. Около една трета от милионерите от това поколение държат малко повече от 60% от богатството си в биткойни, етери и други видове дигитални активи.

Проучването разкрива още, че има тясна връзка между възрастта на инвеститорите и инвестициите в криптовалути. Колкото по-млади са инвеститорите, толкова по-висок е делът на техните инвестиции в крипто активи.

Констатацията е логична, защото младите хора са по-близо до технологиите, в сравнение с представителите на по-възрастните поколения. А дигиталните пари са продукт именно на технолотичния прогрес и то в област, която е много по-позната на милениалите, отколкото на техните родители, баби и дядовци, отбелязват авторите на проучването.

„Криптовалутите се превърнаха в основен източник за създаване на богатство и растеж на активите за много млади инвеститори, които влязоха рано на пазара и успяха да постигнат бърза възвръщаемост", коментира пред CNBC президентът на Spectrem Group Джордж Уолпър. Неговата компания е автор на проучването.

Арменска художничка продаде единия си яйчник като NFTАракелян нарича произведенията си

Нарастващите вложения в криптовалути изправят пред дилема и инвестиционните мениджъри, отбелязва CNBC. Най-големите клиенти на банките и инвестиционните консултанти са хора, които все още са предпазливи по отношение на криптовалутите и предпочитат да инвестират в традиционни активи.

Финансовите компании обаче искат да "обновят" своята клиентела и да отговорят на желанията на следващите поколения, за да поддържат бизнеса си. Това може да стане именно чрез предоставяне на адекватни съвети за инвестиции в крипто продукти.

„Не съм сигурен дали финансовата индустрия осъзнава, че трябва да започне да мисли за тези хора като едно напълно различно поколение. Много инвестиционни компании предпочетоха да игнорират този процес", отбелязва Уолпър.

Един от най-интересните изводи от изследването е, че въпреки волатилността на криптовалутите и скорошните спадове в цената на биткойна и останалите криптовалути на пазара, милионерите от поколението на милениалите продължават да инвестират в дигиталните пари.

Плановете на почти половината от анкетираните милениали (48%) са да продължат да трупат криптовалути през следващата година. Други 39% планират да запазят текущите си инвестиции в криптовалута и само 6% от инвеститорите от това поколение планират да намалят крипто инвестициите си през 2022 г.