Крипто зимата, както мнозина я наричат, не е повод за големите компании да спрат да инвестират и да анонсират плановете си за развитие в Web3. Примери за това откриваме навсякъде - от Warner Music и Disney до Starbucks. Много марки пуснаха вече своите първи NFT колекции и правят Web3 стратегии и инвестиции, сред които дигитална земя в метавселената. Компаниите, които залагат на Web3, са представители на разнородни индустрии - технологии, напитки, луксозни стоки и др., пише CoinDesk.

Изданието класира компаниите според печалбата им от NFT в Ethereum и добавя към списъка няколко марки, които са избрали други блокчейни, за да стимулират своя Web3 растеж. Ето някои от марките, които вече правят големи пари в Web3.

Топ марките в Ethereum
Използвайки данни от компанията Dune Analytics, която проследява печалбите на големите марки от NFT, CoinDesk се впуска в опит да установи на какво се дължи успехът им.

Nike

Още преди Web3 да стане обект на масов интерес, Nike започна да прави първите си крачки. Компанията получи патент за CrybtoKicks - блокчейн свързани сникърси. Nike също така стартира блокчейн тест с Macy’s и Auburn University през март 2020 г., за да подобри продажбите си.

През декември 2021 г. компанията купи NFT студиото RTFKT Studios - ход, който маркира по-сериозното й отношение към Web3.

RTFKT стои зад колекцията от 20 000 части CloneX NFT, с обем на търговия от 436 ETH ($584 240) към онзи момент. През февруари 2022 г. RTFKT даде търговски права на притежателите на CloneX NFT, позволявайки им да създават производни проекти и да продават стоки с техните аватари.

Този април Nike пусна и метавърс серия от сникърси, наречена RTFKT x Nike Dunk Genesis CryptoKicks.

Dolce & Gabbana

NFT колекцията Collezione Genesi на модната марка Dolce&Gabbana излезе през септември 2021 г. Тя включва девет NFT-ита, включително The Impossible Tiara - рядка тиара, украсена с диаманти и червени смарагди. Няколко дни по-късно колекцията бе купена за 5,65 млн. долара.

Gucci отвори галерия-маркетплейс за крипто изкуство Може да разгледата първата изложба на модната къща

Tiffany & Co.

Считана за една от най-класическите луксозни марки, Tiffany влезе в света на Web3 с нещо, което мнозина биха определили като класически NFT проект - CryptoPunks.

През август 2022 г. Tiffany представи 250 дигитални колиета всяко за по 30 ETH - около 50 000 долара по онова време. Те бяха ексклузивно предложени на за притежателите на CryptoPunk NFT. Собствениците им имат възможност да ги заменят за истински колиета.

Gucci

Италианската луксозна модна марка Guci има многостранна Web3 стратегия, от NFT и земя в метавселената до инвестиране в DAO и разплащания в криптовалута.

В света на NFT-ата guci превърна своята модна колекция Aria в NFT видео през май 2021 г. На търг на Cristie`s тя се продаде за 25 000 долара. Последва пускане на 1000 NFT-а в сътрудничество с компанията за играчки Superplastic през февруари 2022 г. Всяко NFT бе продадено за 1.5 ETH, или приблизително 2,623 долара по онова време.

Компанията също така работи върху бъдещето си в метавселената, отново в партньорство със Superplastic, купувайки неразкрито количество виртуална земя в The Sandbox, за да създаде тематични изживявания в своето цифрово пространство, наречено Gucci Vault.

Gucci също така купи RARE токени на стойност $25 000 през юни 2022 г., за да се присъедини към SuperRareDAO и да стартира дигиталното пространство „Vault Art Space“.

И накрая някои магазини на Gucci в САЩ започнаха да приемат като разплащателно средство няколко криптовалути, включително биткойн и доджкойн от май 2022 г. От август 2022 г. това включва и apeCoin.

Adidas

Adidas започна своите първи стъпки в Web3 през ноември 2021 г. Компанията придоби земя в The Sandbox.

След това дойде голямата новина. През декември 2021 г. Adidas спечели внушителните 23,4 млн. долара за един следобед с дебюта на нейния NFT “Into the Metaverse” в партньорство с Bored Ape Yacht Club и частния NFT колекционер gmoney.

През януари 2022 г. Adidas и Prada пуснаха общ NFT проект, наречен “adidas for Prada re-source” в Polygon. Той позволява на феновете да допринасят за нейните дизайни. По този начин бяха натрупани 474 ETH, или 616 000 долара.

Повече за стратегията на спортния бранд в метавселената ще разберем по време на форума Digital Trends 2022 от Владислав Лазаорв, който ръководи глобалното развитие на дигиталните продукти в Adidas. Той е един от основните лектори във форума. Влад ще говори за бизнес ползите от metaverse технологиите, за приложимите маркетингови стратегии в метавселената, както и за това как те създават нови и лоялни потребителски общности, носещи стойност на бизнеса и клиентите.

Time

Time Inc., издателят на над 90 списания, също е потопил “краката” си в света на криптовалутите. Той започна да приема биткойни през декември 2014 г.

На последния бичи пазар Time пусна 3 NFT на своите списания с червени корици, които бяха продадени за 446 000 долара. Компанията също така си партнира с артистичния колектив FOTO и провъзгласи 12-годишната създателка на NFT Найла Хейс като своя първа артистка.

Какъв ще бъде NFT пазарът след 5 години? Очакванията са за растеж и разширяване на приложенията

AB InBev: Budweiser и Bud Light

Най-голямата пивоварна компания AB InBev се прослави с две от своите американски марки - Budweiser и Bud Light.

Budweiser от години флиртува с криптовалутите, по-точно от май 2014 г. Тогава компанията сключва партньорство с Coinbase. През 2021 г. Budweiser обърна поглед към Web3, купувайки домейна beer.eth за 30 ETH (95,000 долара по това време).

През февруари 2022 г. Bud Light пусна 2000 NFT-а в колекция с новата си марка за бира - N3XT. Всяко NFT бе продадено за 399 долара.

Australian Open

През април 2022 г. тенис турнирът Australian Open пусна колекция от 6 776 NFT-а в партньорство с Sweet.io. Освен това ръководството му сключи договор с дизайнерската фирма Run It Wild за метавселената. Целта бе създаване на метавърс версия на един от най-емблематичните кортове на Australian Open - Rod Laver Arena.

Lacoste

Френската модна марка Lacoste се впусна в Web3 с пускането на своята NFT колекция през юни 2022 г. NFT колекцията от 11 212 части е препратка към нейната поло тениска, наречена L1212.

Преди нахлуването си в истинско Web3 начинание, Lacoste също така работи с Minecraft, за да представи своята линия дрехи в популярната игра за изграждане на светове, за която често се говори като част от метавселената, подобно на други игри с отворен свят като RoBlox.

Технологиите, в които бизнесът вярва и инвестира Най-важните технологични тенденции за компаниите през 2022 г., според McKinsey

Топ марки в други блокчейни

NBA

Партньорството на Националната баскетболна асоциация с Dapper Labs за стартиране на NBA Top Shot през 2020 г. е пример за успешна история в пространството за колекционерски NFT предмети.

Dapper Labs сподели с CoinDesk, че от пускането на пазара вторичните продажби са реализирали над 1 млрд. долара продажби чрез над 22 млн. трансакции. Разбира се, не всички тези пари отиват в NBA, но таксата от 5%, която потребителите плащат, се поделя между Dapper и NBA, така че това са страхотните 50 милиона долара между тях.

През септември 2022 г. NBA обяви допълнително партньорство със Sorare като свой официален фентъзи партньор и също така подаде документи за NFT търговски марки, както и за регистриране на два .eth домейна. Определено плановете на NBA за игри за Web3 са във възход.

NFL

Националната футболна лига също заслужава да се отбележи. Тя работи с Dapper Labs за стартиране на NFL All Day, друг NFT пазар за колекционерски предмети. Въпреки че цифрите, споделени с CoinDesk, не са толкова изключителни, колкото за NBA Top Shot, 65 млн. долара вторични продажби все още са значително число.

NFL си партнира и с Polygon, за да изпрати „Виртуални възпоменателни билети“ като NFT до портфейлите на Ticketmaster и да раздаде уникални NFT на всеки фен на Super Bowl LVI.

През май 2022 г. NFL обяви партньорство с Mythical Games за стартиране на игра play-to-earn през 2023 г., което ще направи NFL първата американска лига, която стартира начинание play-to-earn.