Легендарната марка "Столичная", която заема второ място в света по продажби след шведската "Абсолют", ще бъде продадена за 3 млрд. долара, пише в. "Комсомолская правда".

Правото на продажба притежава SPI Group, която обяви, че търси купувач, готов да предложи поне 3 млрд. долара, съобщава "Росфинком".

Сред потенциалните купувачи се посочват имена като Fortune Brands (САЩ), Barcadi (Пуерто Рико) и Gruppo Campari (Италия). Според медиите американците ще имат най-големи шансове да придобият марката, но едно е сигурно- който и да стане притежател на "Stolichnaya", както се изписва на латиница, бързо ще си възвърне разходите.

Всъщност тази сделка, която има потенциал да бъде една от най-големите в бранша, може да не се осъществи и заради намеса от страна на Руската държава, която оспорва законността на придобиването на марката от SPI Group.

"Союзплодимпорт", който от 1991 г. претендира за търговската марка в съдилищата на различни страни, успя да издейства забрана за продажба на водката на територията на Бенелюкс например.

Историята на "Столичная" започва през 1938 г., като първоначално е пусната за продажба в обсадения тогава Ленинград през 1941 г."Световният й дебют" обаче е преди около 30 г., когато започва да се продава и в САЩ. Там правото на продажбата й получава "Пепси", която в замяна отваря свой завод в завод в Новорусийск в тогавашния СССР.