Европейският доставчик на яхти MYSEA е започнал продажбата на екокатамарана AQUON One - яхта, задвижвана от слънчева енергия и водородни горивни клетки, с луксозни каюти за между осем и десет пътници.

Яхтата не генерира никакви емисии, посочват от Interesting Ingeneering.

AQUON е базиран в Цюрих производител на яхти с акцент върху устойчивото развитие, който е създаден в рамките на Swiss Sustainable Yachts AG, организация, целяща да промени пазара на яхти в глобален мащаб. Според собственото описание на компанията тя съчетава швейцарските инженерни достижения от най-висок калибър с испанско ноу-хау в областта на морската архитектура и италиански дизайн, “за да произведе нова порода свързани, футуристични и, най-важното, годни за плаване яхти”.

Нова суперяхта за $86 млн. 74-метровата Plectrum е вдъхновена от еднокорпусните плавателни съдове, използвани в Купата на Америка
Нов еталон за екологични луксозни морски съдове

Разбиранията на иновативния стартъп е заложен като основа и в първия модел с нулеви емисии - соларно-водородната яхта AQUON One. На уебсайта на компанията тя е описана така: "Интелигентен дизайнерски катамаран, който предефинира сегмента на първокласните яхти. Тя предлага независим начин на живот и устойчив лукс, задвижван от екологичен водород и слънчева енергия. Името AQUON символизира тази най-съвременна технология".

Създателите на AQUON One се надяват с първите продажби на новия си модел да установят нов еталон за екологични луксозни морски съдове и може би ще успеят, посочват от Interesting Ingeneering, тъй като AQUON разчита на водородни горивни клетки за допълнителна чиста енергия, за разлика от много от иновативните яхти, които използват слънчеви панели за подпомагане на захранването на електродвигателите.

На покрива на яхтата са инсталирани 64 кв. м фотоволтаични слънчеви панели, които подпомагат зареждането на литиево-йонните батерии, използвани за задвижване и съхранение на енергия на борда.

Pangeos - най-голямата яхта, която ще обикаля моретата и океанитеНа този етап Pangeos е на само 8 млрд. долара разстояние от осъществяването си
Впоследствие яхтата превръща обезсолена морска вода във водороден газ, като за целта се използва допълнителна слънчева енергия. След като бъде компресиран, газът се съхранява в карбонови резервоари на борда на плавателния съд.

Когато е необходима енергия за задвижване на двата електромотора и предоставяне на повече енергия за нуждите на пътниците, горивните клетки превръщат водорода в електричество. Чистата вода и топлинната енергия са единствените източници, които се използват за отопление на каютите и снабдяване с топла вода.

Крайният продукт е електрическа яхта, задвижвана с водород, която оперира с нулеви емисии и може да генерира допълнително гориво от морската вода, което ѝ осигурява безкраен пробег (докато плава със скорост 4-6 възела при достатъчно слънчева светлина).

AQUON One може да се движи в морето до три дни без зареждане с гориво, с максимална скорост от 16 възела.

Разбира се, тази яхта от бъдещето не е особено евтина. Според MYSEA AQUON One се продава за 7 400 000 евро.