Компанията за споделени пътувания Lyft пласира акциите от първичното си публично предлагане (IPO) на цена от 72 долара за брой вследствие на засиленото търсене, като така компанията бе оценена на 24.3 млрд. долара.

Акциите на Lyft трябва да започнат да се търгуват на борсата Nasdaq в петък.

Сериозната оценка прави Lyft най-голямата компания, която излиза на борсата след дебюта на китайската Alibaba Group през 2014 г.

Основният конкурент на Lyft, Uber, също се очаква да излезе на борсата тази година.

Разчитащите сериозно на технологиите Pinterest, Slack и Postmates също трябва да станат публични компании през 2019 г.

По-рано през седмицата Lyft увеличи предварително зададения ценови диапазон за акциите си от 62-68 долара на 70-72 долара за брой.

Предлагането на акции на Lyft е важен момент за технологичната индустрия.

Акиите на компанията за споделено пътуване бяха пласирани на цена от 72 долара за брой. Това бе в горната част на ценовия диапазон и предполага за силен интерес от страна на инвеститорите преди дебюта на книжата на борсата.

За компанията, която все още не е на печалба, това валидира бизнес модела й, който е наложи като втория най-голям играч на този пазар в САЩ.

Уолстрийт явно няма търпение да вземе участие в индустрията на споделените пътувания. Това е добре и за конкурента на Lyft, Uber, която също се очаква скоро да излезе на борсата в Ню Йорк.

Има обаче и рискове – от несигурност около регулаторната рамка до жестоката конкуренция, която вероятно ще се появи с развитието на автономните автомобили.

Колко печелят водачите на Uber и Lyft в Ню Йорк?33-годишният Ал Кастильо, работи за Uber, Lyft и Juno в Ню Йорк на пълен работен ден

Предвид структурата на акциите в два класа (Lyft запазва контрол върху акциите с право на глас), инвеститорите си купуват малка част от компанията в чието управление почти нямат глас.

Lyft бе създадена през 2012 г., три години след основаването на Uber.

Тя остава по-малката компания, с ограничено международно просъствие. Uber се очаква да бъде оценена на около 120 млрд. долара, когато излезе на борсата.

Популярността на Lyft нарасна в последните години, след като най-големият й конкурент се забърка в редица скандали.

Lyft в момента контролира 39% от пазара на споделени пътувания в САЩ, в сравнеие с 22% през 2016 г., твърдят от компанията.

Приходите на Lyft са се удвоили през 2018 г. и достигат 2.2 млрд. долара, в сравнение с 1.1 млрд. долара през 2017 г., според документите подадени в щатската Комисия по ценни книжа и борси (SEC).

Загубите на компанията обаче също се увеличават. Компанията е изгубила 911 млн. долара през 2018 г., в сравнение с 688 млн. долара загуба за 2017 г.