По време на пандемията от COVID-19 се наблюдаваше значителен ръст при дигиталните разплащания, особено през мобилните устройства. Това развитие постави на дневен ред и въпросите, свързани със сигурността на трансакциите, коментира Марек Паячковски, регионален мениджър за Европа на KNOX Partner Program. Той взе участие в 12-ото поредно издание на финансовия форум Шумът на парите. Представителят на Samsung разкри интересни подробности за технологичното решение Samsung Knox, което осигурява дигитална защита за индивидуални и корпоративни потребители – както в хардуерен, така и в софтуерен аспект.

"В едно мобилно устройство се използват различни приложения, а паролите, с които влизате в тях, благодарение на Samsung Knox са напълно сигурни и недостъпни за външния свят. Що се отнася до дигиталните разплащания, Samsung Knox може да съхранява информация за кредитни и дебитни карти в абсолютно безопасна среда", обясни Паячковски.

На крайните потребители Samsung предлага My Knox – технологично решение, което е безплатно и е налично през мобилните устройства на производителя. Приложението за съхраняване на пароли Samsung Pass пък дава възможност на собствениците на смартфони и таблети Samsung бързо и безопасно да използват всички приложения, които са защитени с пароли.

"Смятаме, че балансът е най-важен. Трябва да постигнем "златната среда" между сигурността и качественото потребителско изживяване", каза още Марек Паячковски.

По думите му поведението на бизнес потребителите също се е променило в последната година с ръста на дигиталните продажби. "Промени се начинът на работа на компаниите, затова ние им осигуряваме подкрепа в съхраняването на данните и гарантираме сигурността както на информацията, така и на устройствата, които използват. Ако има проблем с дадено устройство, то може да се "заключи" и да се отдели от системата", допълни Паячковски.

Samsung допринася за развитието на дигиталната среда, като предоставя услугите и на трети страни. Различни елементи от платформата Knox могат да се използват през партньорската програма на компанията.

"Процесът на дигитализация, на който станахме свидетели по време на пандемията от COVID-19, поставя необходимостта от сигурни устройства. Те трябва да бъдат сигурни и от материална гледна точка - да издържат на лоши метеорологични условия, изпускания, удари и т.н. Ние гарантираме сигурна среда за фирмите и потребителите, така че те да могат да общуват лесно и безопасно помежду си", заяви регионалният мениджър за Европа на KNOX Partner Program.

По думите му единният интерфейс помага както на потребителите, така и на търговците. Той коментира още, че най-важните неща за клиента са безпроблемното изживяване по време на пазаруване и възможността да има бърз и лесен начин да си купи нещо онлайн - от избора до плащането.