На фона на продължаващите ограничения по пристанищата и нарастващите разходи за транспорт, главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск е изпратил имейл до служителите на компанията с призив да търсят начини за намаляване на разходите по доставките на електромобили до клиенти, вместо да прибързват да изпълняват поръчките в последната минута, за да постигнат зададени цели за продажби в края на тримесечието.

Тази година Tesla изпитва затруднения с доставките на нови автомобили до клиентите си в САЩ в предварително обявените срокове. CNBC информира преди време, че при някои клиенти забавянията са с месеци, което увеличава разходите им за автомобили под наем и компании за споделени пътувания и ги принуждава да кандидатстват отново за наеми заради пропуснати крайни срокове.

Tesla не е единствената компания за електромобили, която кара клиентите си да чакат по-дълго от предварително обявеното. Миналата седмица Rivian Automotive, която наскоро излезе на борсата, информира клиентите, които са резервирали електрическия SUV модел R1S, че предстои забавяне на доставките.

Най-големият враг на Мъск е... Илон МъскПовечето предприемачи на ниво Мъск прибират печалбите си и започват да мислят кой ще ги наследи, фокусирайки се върху благотворителността

Въпреки всичко продажбите на Tesla нарастват през тази година.

Доставките на автомобили на компанията възлизат на общо 500 000 за цялата 2020 г., докато за първите три четвърти на 2021 г. Tesla е доставила 627 350 електромобила, информира CNBC.