Mercedes-Benz обединява усилия с Google в областта на навигацията и ще предлага "суперкомпютърна производителност" във всеки автомобил със сензори за автоматизирано шофиране.

Това стана ясно в сряда, а от Reuters посочват, че по този начин една от емблемите на традиционната автомобилна индустрия се стреми да се противопостави на играчи като Tesla и иновативните китайски компании.

Това е поредното доказателство, че все повече автомобилни производители се обръщат към възможностите, които дават софтуерно задвижваните функции, въведени за първи път от Tesla. Те позволяват от разстояние да се актуализират характеристиките на автомобила, пробегът на батерията и възможностите за самоуправление и са едно от новите полета, на които компаниите в сектора започват да мерят сили.


Следващата битка между Google и Apple е за душата на вашия автомобилВ бъдеще изборът на смартфон екосистема – Android или iPhone – може да определи коя марка и модел кола ще изберете

Германският автомобилен производител също така се съгласил да споделя приходите си с производителя на полупроводници Nvidia, негов партньор по софтуера за автоматизирано шофиране от 2020 г., за да намали първоначалните разходи за закупуване на нужните скъпи мощни чипове, пише Reuters, цитирайки главния изпълнителен директор Ола Каелениус.

По думите му обаче само клиентите, които плащат за допълнителен пакет от функции, ще разполагат с автомобили, оборудвани със сензорна технология Lidar и хардуер за автоматизирано шофиране от "Ниво 3".

А това е свързано с по-високи променливи разходи, акцентира Каелениус.

Производителят на сензори за самоуправление Luminar Technologies, в който Mercedes притежава малък дял, на свой ред коментира, че е сключил многомилиардна сделка с автомобилния производител за интегриране на своите сензори в широка гама от автомобили до средата на десетилетието.
Mercedes е генерирала над един милиард евро приходи от софтуер през 2022 г. и очаква тази цифра да нарасне сериозно до 2030 г., след като от средата на десетилетието въведе новата си операционна система MB.OS.

Mercedes ще таксува шофьорите за допълнително ускорениеСрещу годишна такса времето за ускорение от 0 до 100 км ще се подобри с 0,8-1 секунда за определени модели

Партньорството с Google


Германският автомобилен производител посочва също така конкретните измерения на сътрудничеството с Google. То ще му позволи да предлага информация за трафика и автоматично пренасочване на маршрута в своите автомобили.

Шофьорите ще могат също така да гледат YouTube на развлекателната система на автомобилите, когато автомобилът е паркиран или е в режим на автономно шофиране от “Ниво 3”. Той позволява на водача да откъсне поглед от волана по определени пътища, стига да може да възобнови контрола при необходимост.

Всички автомобили от тази платформа с модулна архитектура на Mercedes ще имат и така наречените хиперскринове, простиращи се по целия кокпит на автомобила.

Други производители на автомобили като General Motors, Renault, Nissan и Ford вече са вградили в автомобилите си цял пакет от услуги на Google, предлагайки функции като Google Maps, Google Assistant и др., припомня в обобщение Reuters.