В момента само възрастни над 18 години могат да се регистрират в дигиталния свят на Meta - Horizon Worlds, но според Wall Street Journal това може да се промени много скоро.

От компанията съобщават, че отварят социалната си платформа, базирана на виртуална реалност, за по-млади потребители на възраст от 13 до 17 години. Това ще се случи още през март тази година, като идеята е част от усилията на Meta да увеличи броя на потребителите на Horizon и да повиши процентите на задържане.

Изданието твърди, че разполага с официални документи, озаглавени "Цели и стратегия на Horizon 2023", в която Габриел Аул, вицепрезидент на Meta за VR изживяванията, очертава целите на компанията за първата половина на 2023 г.

В тях се казва, че тези по-млади потребители са "истинските цифрови граждани на метавселената" и че Meta трябва да си гарантира, че ги обслужва по най-добрия начин, за да успее Horizon.

Говорителят на компанията Джо Осбърн добавя пред WSJ, че тя трябва да осигури "страхотни преживявания на тези, които вече прекарват време в различни VR сценарии чрез Quest, и в Horizon Worlds, с подходящи за възрастта инструменти и защити".

Meta Quest Pro може да е „единственият монитор, от който се нуждаете“Зукърбърг заяви, че новите VR очила са специално проектирани като първата голяма стъпка към „работно място със смесена реалност“
Въпросът е, че Осбърн не дава конкретика за това как точно ще се гарантира защитата на подрастващите потребители. WSJ припомня, че през 2021 г. вътрешни изследования на компанията са установили, че Instagram е "вреден за значителен процент" от тийнейджърите, особено за момичетата в тази възраст. В резултат на това Meta спря работата по проект за Instagram за деца, а в допълнение към това представи и куп функции за безопасност на тийнейджърите в приложението.

Meta има за цел да увеличи месечните активни потребители в своята метавселена от 200 000 на 500 000 през първата половина на годината. Другата важна цел на компанията е да да постигне 20-процентно ниво на задържане на потребителите, като към януари този процент е 11. Това означава, че само един от девет потребители се е върнал към преживяването и през следващия месец.

За да постигне тези си цели, Meta работи по подобряването на надеждността и производителността на услугата и намаляването на грешките, които могат да повлияят на усещането на потребителите.

Компанията има за цел да пусне 20 нови преживявания в Horizon, създадени от студия на трети страни, в опит да спечели повече хора. Освен това тя очевидно се надява да направи VR средата много по-достъпна, като пусне уеб версия за мобилни устройства и настолни компютри до юни.