Дали ще си купите фотоапарат от Canon, маратонки от Nike или сапун Dove – може ли това да окаже влияние на глобалното затопляне?

Според някои да.

Climate Counts, нетърговска организация от САЩ, е класирала 56 компании, на базата на това дали техните продукти застрашават околната среда и дали допринасят за глобалното затопляне, съобщава списание Fortune. Целта е хората да предпочитат компаниите, които се стараят да ограничават вредните емисии в атмосферата и чиято продукция не спомага за парниковия ефект.

Canon, Nike и IBM са водещи в класацията, а сред компаниите, получили 0 точки са CBS, Burger King, Darden Restaurants (които държат веригата Red Lobster), Wendy's и изненадващо
Amazon.com.

Climate Counts подрежда компаниите в зависимост от това дали измерват влиянието си над околната среда, какво правят в тази насока и дали подкрепят строги законопроекти, свързани с опазването на околната среда.

Сред компаниите с добри резултати са още Starbucks, Procter & Gamble, Yahoo и др.

Естествено възниква въпроса до колко такива класации са точни в данните си и дали изобщо те могат да окажат някакво влияние на околната среда.

Списание Fortune упреква Climate Counts за това, че не са включили в списъка производители на автомобили или компании от бизнеса с горивата, които са сред основните виновници за парниковия ефект. Не са включени и търговските вериги.

В отговор, ръководителят на проекта Уд Търнър заяви, че идеята е била да се започне с компании, които не се свързват типично с проблемите на околната среда, а списъкът ще бъде разширен догодина.

Едва ли обаче любителите на хамбургери ще престанат да ходят в Бъргър Кинг от притеснения за околната среда.

Списание Fortune са потърсили коментар от шестте компании, получили резултат 0. Те отказват да правят изявления по темата. Единствено от Amazon.com заявяват, че класирането им е нереално и твърдят, че компанията насърчава опазването на околната среда и използва рециклирани продукти.