Специалисти в областта на кибербезопасността от Йейлския университет, в сътрудничество с изследователи на компанията Exodus Privacy, установиха, че над 300 популярни приложения от Google Play съдържат различни проследяващи механизми.

С тяхна помощ разработчиците събират колосални обеми информация за своите клиенти, използвайки ги за повишаване на ефективността на таргетираните рекламни обяви.

За да предотвратят наличието на вградени проследяващи механизми, специалистите от Йейл са създали специална програма, анализираща програмния код на приложенията.

Изследването им показало, че тракерите се крият дори в операционната система на популярни компании, като Microsoft (Skype и Outlook), Uber, Lyft, Tinder и Spotify. Във всяко едно от проверените приложения са установени между 4 и 7 постоянно действащи проследяващи механизми.

По думите на Шон О`Брайън, експерт в областта на кибербезопасността, повечето потребители доста спокойно се отнасят към тракерите, поради това дават съответните разрешения на приложенията.

Той отбелязва още, че мнозина дори не подозират, че сведенията, които компаниите получават чрез фирмените си приложения, са ценна стока и могат да бъдат продадени на трети страни.